۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
تولیدکننده در گرانی مرغ هیچ نقش و تاثیری ندارد
رئیس هیئت مدیره انجمن ملی طیور ایران:

تولیدکننده در گرانی مرغ هیچ نقش و تاثیری ندارد

فارغی، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی طیور ایران و رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: تولیدکننده در گرانی مرغ هیچ نقش و تاثیری ندارد چرا که در این کار به هیچ وجه قیمت گذار نیست.

به گزارش بازار، «غلامعلی فارغی» افزود: مشکلات گرانی مرغ باید بصورت ریشه ای بررسی و برطرف شود.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه ناهماهنگی ها را تولید کنندگان پرداخت می کنند، اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تولیدکنندگان با قبول ریسک در فارم های خود ماندند تا سفره مردم از گوشت مرغ و تخم مرغ خالی نباشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی طیور ایران و رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: تمامی خسارت های وارده در طول این شش ماه از جیب تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ پرداخت شد و متاسفانه هیچ گونه حمایت و تامین خسارت برای تولیدکنندگان از سوی دولت انجام نشد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به سامانه بازارگاه افزود: توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه یک اقدام درست و منطقی است ولی این سامانه هنوز کامل نشده معایب و اشکالاتی دارد که باید برطرف شود.

فارغی همچنین در خصوص علت معدوم ‌سازی جوجه های یکروزه به رادیو اقتصاد اظهارداشت: وقتی پرورش دهنده مرغ گوشتی پول یا نهاده ندارد به یقین عملیات جوجه ریزی انجام نمی دهد و جوجه ها روی دست تولیدکنندگان باقی می ماند.

وی با اشاره به اینکه هیچ تولیدکننده جوجه یکروزه و مرغداری اقدام به نابودی تولید و سرمایه خود نمی‌کند، یادآورشد: وقتی قیمت تمام شده جوجه یکروزه سه هزار و ۵۰۰ تومان است هیچ دلیلی برای معدوم سازی وجود ندارد بلکه تولید کنندگان سعی می کند حتی با قیمت های پائین تر محصول خود را بفروشند.

کد خبر: ۵۷٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha