۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مالیات بر ارزش افزوده به سازمان‌های حمایتی تعلق می‌گیرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مالیات بر ارزش افزوده به سازمان‌های حمایتی تعلق می‌گیرد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معادل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که تحت عنوان خرید کالا و خدمات در طول سال اخذ می‌شود، سالانه به بودجه سنواتی سازمان‌های حمایتی اضافه خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی افزود: مصوبه امروز مجلس در قالب اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بود و معادل ۹ درصد ارزش افزوده‌ای که تحت عنوان خرید کالا و خدمات در طول سال اخذ می‌شود، سالانه به بودجه سنواتی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و افراد واجد شرایطی که در نوبت پذیرش این سازمان‌های حمایتی هستند، اضافه خواهد شد.

وی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دوره قبل مجلس به اتمام رسیده بود و ایرادات شورای نگهبان به این قانون در دوره فعلی در دستور کار مجلس قرار گرفت و اصلاح شد.

پورابراهیمی افزود: با اصلاحیه‌ای که امروز در قالب این لایحه انجام شد ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که تحت عنوان خرید کالا و خدمات در نظر گرفته شده، به جز افزایش سنواتی است که به صورت متداول برای دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قالب این اصلاحیه همچنین برای کمک به مجموعه عشایر کشور، مقرر شد منابع مرتبط با حوزه‌های بخش عشایر به جای تخصیص به فرمانداری‌ها به سازمان عشایر در استان‌ها اختصاص یابد.

کد خبر: ۵۷٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha