۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
 تخصیص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید
رئیس صمت گیلان خبر داد

تخصیص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای استان در نظرگرفته و ۲۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در نشست فوق العاده با رئیس امور شعب بانک ملی گیلان و دبیرشورای بانک های استان بر لزوم حمایت مضاعف از بخش تولید تاکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی به فعالان بخش تولید به شدت نیازمندیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، افزود: معتقدم که بانک ملی، پیشران سایر بانک های استان است و هدایت و ترغیب سایر بانک‌های عامل، برای احیای واحدهای راکد و ایجاد طرح های جدید و بهره برداری از ظرفیت های خالی و افزایش روحیه تعاون و همکاری از دبیرخانه شورای بانکهای استان مورد انتظار است.

دلق پوش میزان پرداختهای سال مالی گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال مالی گذشته کارگروه که معمولاً از آبان ماه هر سال آغاز می شود بیش از یک هزار ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در مجموع به سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی در قالب این کارگروه پرداخت شده است که این میزان از مبلغ اختصاصی بسیار بیشتر بوده است و البته عملکرد بانک ها برای تسهیلات رونق تولید باید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان؛ میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال مالی ۹۹ کارگروه را مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: از ۲۲ آبان امسال تسهیلات رونق تولید به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته شده است که تاکنون۲۰ واحد صنعتی برای اخذ این تسهیلات جدید به بانک های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صمت گیلان در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل کمیته ای برای رصد و احیای واحدهای تحت تملک بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاعات این دسته از واحدها به صورت کامل توسط بانک ها احصاء شود و در اختیار این سازمان قرار گیرد تا شرایط آنها بررسی و به افراد حقیقی و حقوقی دارای اهلیت برای ادامه فعالیت واگذار شود تا برخی که راکدهستند، مجدد به چرخه تولید بازگردانده شوند.

کد خبر: ۵۷٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha