۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی واگذار شود
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی واگذار شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم واگذاری تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست کارگاه آموزشی مشترک ایران و ترکیه در خصوص خصوصی سازی در صنعت بذر که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهار کرد: تولید و تجارت بذر باید به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود.
وی با بیان این که در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای خصوصی سازی بذر در کشور انجام شده است، تصریح کرد: تجارب کشورهای پیشرفته دنیا نشان داده است که تولید و تجارت بذر در بخش خصوصی بسیار موفق تر عمل کرده است. کشاورز خاطرنشان کرد: امروز تولید بذر گندم و جو از سوی بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته است و حتی بذر جدید را معرفی کرده اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید موانع حضور بخش خصوصی در تولید و تجارت و صادرات بذر را برطرف کنیم و این اقدام به نفع دولت و کشاورزی کشور است.

کشاورز یادآور شد: ایران اقلیم مناسب و پاکی برای تولید بذر دارد و کیفیت تولید بذر ذرت و کلزای ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

وی گفت: لازم است توان مالی و سرمایه تولید کنندگان بذر تقویت و از آنان حمایت شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: عضویت و استفاده از تجارب مجامع علمی و جهانی بذر می تواند ما را در نقشه راه سپردن تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی بسیار کمک کند.

کد خبر: ۵٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha