۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
قیمت بیت کوین در سال آینده چقدر خواهد شد؟
بلومبرگ پیش بینی کرد؛

قیمت بیت کوین در سال آینده چقدر خواهد شد؟

از آنجا که ارزش بیت کوین ۱۹ هزار دلار هم را تجربه کرده است، برخی فعالان این بازار براین باورند برای سال ۲۰۲۱ هم احتمال اینکه صعود بیشتر را برای این رمزارز شاهد باشیم، دور از انتظار نیست.

بازار؛ گروه بورس: در گزارشی که در سایت «کپیتال» منتشر شده به برخی انتظارات فعالان بازار درباره ارزش بیت کوین برای سال آینده پرداخته است: با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰، معامله گران رمزنگاری در مورد پیش بینی های بیت کوین برای ۱۲ ماه آینده فکر می کنند.

پیش بینی ارزش بیت کوین در آینده با ۱۰۰  هزار دلار از مدل پیش بینی سهام به جریان (S&F) شروع می شود، تا ۱۷۰ هزار دلار پیش بینی شده توسط استراتژیست بلومبرگ، مایک مک گلون، و بالاتر از  ۳۱۸ هزار دلار  که هدف تعیین شده توسط تام فیتزپاتریک، تحلیلگر سیتی بانک است که بیت کوین را " طلای قرن ۲۱ » می نامد.

به گفته مدیر ارشد سرمایه گذاری BlackRock، ریک ریدر در مصاحبه خود با سی ان بی سی تأکید کرد که نسل هزاره به این بازار ارزهای رمزپایه ورود کرده اند و مستعد پرداخت دیجیتال هستند، که دلیل خوبی برای پذیرش بیت کوین است

آیا ارزش بیت کوین همچنان بالا می رود؟
چشم انداز بیت کوین: جایی که اکنون هستیم؛ پایان نوامبر ۲۰۲۰ ارزش بیت کوین که تا ۱۹هزار  دلار صعود کرد، که به گونه ای تعجب آور هم بوده است. در کمتر از دو ماه، بیت کوین ۹۰ درصد ارزش خود را کسب کرده است و از ۱۰ هزار و ۴۰۰ دلار در یکم اکتبر به ۱۸ هزار و ۹۰۰ دلار در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ رسیده است. اخیراً، ارزش بازار بیت کوین به بالاترین رقم ۳۳۷ میلیارد دلار رسیده، که بیش از رکورد قبلی ۳۲۸ میلیارد دلار دسامبر ۲۰۱۷ است.

این رمزارز برای اولین بار طی سه سال گذشته به ۲۰ هزار دلار نزدیک شده است. از جمله مهمترین عواملی که می تواند به بیت کوین کمک کند تا رکورد جدیدی را بشکند، تقاضای نهادی رو به رشد، شکسته شدن ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار (سد مقاومت قوی) و کاهش فشار فروش است.

فشار فروش کاهش می یابد
وقتی دارندگان بیت کوین می خواهند بیت کوین را بفروشند، معمولاً باید ابتدا در صرافی ها سپرده گذاری کنند. وقتی صرافی بیت کوین افتی را ثبت می کند، معمولاً به این معنی است که فشار فروش کمی در بازار وجود دارد.

به گزارش Glassnode، موجودی بیت کوین در صرافی ها در سال جاری ۱۸ درصد کاهش یافت که نشانگر پایین آمدن نقدینگی بیت کوین است. به معنای گسترده تر، این داده ها نشان می دهد که دارندگان بیت کوین قصد ندارند بیت کوین خود را در سطح قیمت فعلی خود بفروشند، علی رغم اینکه در عرض هشت ماه از ۳۶۰۰ دلار تا ۱۸ هزار و۸۰۰ دلار افزایش یافته است.

تقاضا از سرمایه گذاران نهادی افزایش می یابد
به گفته مدیر ارشد سرمایه گذاری BlackRock، ریک ریدر در مصاحبه خود با سی ان بی سی تأکید کرد که نسل هزاره به این بازار ارزهای رمزپایه ورود کرده اند و مستعد پرداخت دیجیتال هستند، که دلیل خوبی برای پذیرش بیت کوین است.

از طرفی جی پی مورگان نظر ریدر را به اشتراک می گذارد که بیت کوین می تواند «تا حد زیادی جایگزین طلا» شود. طبق یادداشت جی پی مورگان از اکتبر ۲۰۲۰، بیت کوین برای صعود  چشمگیر آماده شده، چراکه با طلا به عنوان یک ارز جایگزین رقابت می کند. پشتیبانی نسل هزاره می تواند تصویب بیشتر بیت کوین را تسریع کرده و وضعیت آن را به عنوان وسیله پرداخت و ذخیره ثروت تقویت کند.

با تجزیه و تحلیل روندهای نهادی، مدیر عامل Galaxy Digital و سرمایه گذار میلیاردر مایک نووگراتز معتقد است که رونق بیت کوین در سال ۲۰۲۰ توسط خریدهای نهادی و سرمایه گذاران هدایت می شود.

در عین حال که در اکتبر سال ۲۰۲۰، ارائه دهنده پرداخت بین المللی PayPal مشتریان خود را قادر به فروش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه شده از حسابهای خود کرد. طبق گفته بلومبرگ، ۲۶ میلیون بازرگان از شبکه پی پال شروع به پذیرش ارزهای رمزپایه کردند.

سرویس پرداخت Square نیز تصمیم گرفت بخشی از پول نقد خود را به بیت کوین اختصاص دهد. این شرکت ۴۷۰۹ بیت کوین خریداری کرده است که قیمت آن حدود ۵۰ میلیون دلار است. این پول تقریباً یک درصد از کل دارایی های Square را در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰  را نشان می دهد.

در اوایل سال جاری، یکی از بزرگترین مدیران دارایی در جهان  Fidelity Investments با دارایی ۳.۳ تریلیون دلار دارایی  ایجاد اولین صندوق سرمایه گذاری مشترک بیت کوین خود را اعلام کرد. اینها فقط سه نمونه از آخرین پذیرش بیت کوین در میان سرمایه گذاران نهادی  بوده است.

موجودی بیت کوین در صرافی ها در سال جاری ۱۸ درصد کاهش یافت که نشانگر پایین آمدن نقدینگی بیت کوین است. به معنای گسترده تر، این داده ها نشان می دهد که دارندگان بیت کوین قصد ندارند بیت کوین خود را در سطح قیمت فعلی خود بفروشند، علی رغم اینکه در عرض هشت ماه از ۳۶۰۰ دلار تا ۱۸ هزار و۸۰۰ دلار افزایش یافته است

پیش بینی قیمت بیت کوین ۲۰۲۱
این یک اتفاق نادر است که تحلیلگران در پیش بینی بیت کوین بسیار اتفاق نظر دارند. در حالی که اهداف قیمتی برای ارزش پیش بینی شده بیت کوین متفاوت است، اما به نظر می رسد همه  در مورد افزایش بیت کوین در سال ۲۰۲۱، موافقند.

تام لی، شریک  Fundstrat Global Advisors با اشتراک نظر خود در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در سال  ۲۰۲۱، از این نظر که بیت کوین جایگزین طلا به عنوان پوشش ریسک در برابر تورم و ذخیره ارزش خواهد شد، حمایت کرد. لی در مصاحبه با یاهو فایننس گفت: بیت کوین همه ریسک ها و کلاس های دارایی دیگر را در این سال پشت سر گذاشت، اما من فکر می کنم سال ۲۰۲۱ برای  بیت کوین می تواند سال آتش بازی باشد ... اما با این حال احتمالا بهترین ها دور از دسترس هم  نیست.
با این حال پیش بینی ها حاکی از ارقامی همچون ۶۵ هزار، ۱۰۰ هزار، ۱۷۰ هزار یا ۳۱۸ هزار دلار برای ارزش بیت کوین است، اما بیت کوین چقدر بالا خواهد رفت؟ در اینجا چند پیش بینی در باره ارزش بیت کوین برای سال آینده را می توانید بخوانید:

در اکتبر سال ۲۰۲۰، ارائه دهنده پرداخت بین المللی PayPal مشتریان خود را قادر به فروش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه شده از حسابهای خود کرد. طبق گفته بلومبرگ، ۲۶ میلیون بازرگان از شبکه پی پال شروع به پذیرش ارزهای رمزپایه کردند

پیش بینی شماره ۱؛ ۶۵ هزار دلار برای بیت کوین توسط مایک نووگراتز
این سرمایه گذار میلیاردر پیش بینی می کند قیمت بیت کوین تا ۶۵ هزار دلار افزایش یابد و پیشنهاد می کند ۲۰۲۱ زمان خوبی برای خریداران باشد. او معتقد است که بیت کوین به ۲۰ هزار دلار می رسد، پس از آن می تواند دوباره به حدود ۱۶ هزار دلار برسد، قبل از این که در پایان سال ۲۰۲۱ به دلیل جذب خریداران جدید و کاهش عرضه بیت کوین، به بالای ۶۰ هزار دلار برسد.

نووگراتز انتظار دارد که کمبود بیت کوین به هدایت قیمت بیت کوین در سال های آینده کمک کند، زیرا دارندگان بیت کوین شروع به در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش می کنند تا یک دارایی کاملاً حدسی.  نووگراتز گفت: مردم به سمت بیت کوین می روند زیرا ۲۰ میلیون بیت کوین وجود دارد که احتمالا هرگز استخراج نمی شود، در حالی که کمبود وجود دارد. مردم معتقدند که این یک ذخیره ارزش است؛ همچنین این یک ساختار اجتماعی است و شما نمی توانید آن را تغییر دهید.

پیش بینی شماره ۲؛ بیت کوین ۲۰۲۱: ۱۰۰ هزار دلار توسط خالق مدل S۲F
به گفته خالق مدل محبوب پیش بینی بیت کوین( Stock-to-Flow (S۲F (مدل انباشت به جریان)، که از نام توییتری «PlanB» استفاده می کند، ارز رمزنگاری شده تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار می رسد.

مدل S۲F با در نظر گرفتن کاهش عرضه و رشد تقاضا، قیمت پیش بینی شده بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ محاسبه می کند. همانطور که بیت کوین هر چهار سال به نصف کاهش می یابد، عرضه به تدریج کاهش یافته و تورم افزایش می یابد. از لحاظ تئوری، این می تواند تقاضا برای بیت کوین را افزایش دهد و باعث افزایش شدید قیمت این رمزارز شود.

در نیمه دوم در ژوئیه ۲۰۱۶، قیمت بیت کوین در حدود ۶۴۰ دلار نوسان داشت. هفده ماه بعد بیت کوین به بالاترین رقم خود یعنی ۲۰ هزار دلار رسید. اگر این الگو تکرار شود، بیت کوین می تواند تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار تا ۲۸۸ هزار دلار برسد.

پیش بینی شماره ۳؛ ۱۷۰ هزار دلار برای بیت کوین توسط استراتژیست بلومبرگ
مایک مک گلون، تحلیلگر از بلومبرگ، دیدگاه صعودی دیگری را در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشت. وی معتقد است که ارز رمزنگاری شده هنوز حرکت صعودی خود را به پایان نرسانده و سطح ۱۷۰ هزار دلار را به عنوان هدف قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است.

مک گلون گفت: اگر به عملکرد گذشته نگاه کنید، که به طور بالقوه نشان دهنده آینده است، اگر بیت کوین سال ۲۰۱۹ را با ۷۰۰۰ دلار به پایان رساند و اکنون بالاتر از ۱۷۰۰۰ دلار معامله شود، احتمالاً می تواند در پشت قیمت خود صفر را اضافه کند و ۱۷۰ هزار دلار شود.

پیش بینی شماره ۴؛ قیمت بیت کوین ۲۰۲۱: ۳۱۸ هزار دلار توسط تحلیلگر سی تی بانک (Citibank)
برای پایان دادن به این داستان، بیایید نگرشی را که اخیراً توسط تام فیتزپاتریک، تحلیلگر Citibank بیان شده، مرور کنیم. او معتقد است که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ با رسیدن به هدف قیمت ۳۱۸ هزار دلار سر به فلک می کشد.

اما چرا تحلیلگر ارشد سیتی بانک اینقدر سرسخت است؟ او پیش بینی خود را با سیر تاریخی بیت کوین توضیح می دهد. با یادآوری رشد نمایی قیمت بیت کوین در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، فیتزپاتریک انتظار دارد که حرکت مشابهی در سال ۲۰۲۱ نیز رخ دهد.

وی همچنین اشاره می کند که در طول دوره ای که تورم که افزایش یافته و ناشی از مداخلات بانک فدرال و نرخ بهره نزدیک به صفر بوده و برای به حداقل رساندن تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا اعمال شده است، مردم ارزهای رمزپایه را به عنوان پوشش ریسک در برابر تورم و دارایی امن در نظر می گیرند.

با این حال فقط زمان به ما نشان می دهد که پیش بینی کدامیک به واقعیت می پیوندد. با این حال، به نظر می رسد کارشناسان در پیش بینی چشم انداز روشن بیت کوین برای ۱۲ ماه آینده اتفاق نظر دارند. بیت کوین از همیشه قویتر است. از این رو باید دید چگونه پیش می رود و بر این اساس معاملات سودآوری انجام دهیم.

کد خبر: ۵۷٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha