۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
باید از جایگاه کارآفرینی در کشور دفاع کنیم
عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

باید از جایگاه کارآفرینی در کشور دفاع کنیم

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران می‌گوید: کارآفرینی و توسعه اقتصادی یکی از ابعاد مهم اقتدار هر کشوری است و در ایران نیز باید از این لایه اجتماعی حمایت جدی به عمل آید.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران می‌گوید: در هر کشوری اصول و قدرت اقتصادی و معیشتی مردم براساس کارآفرینی شکل می‌گیرد. کارآفرین یعنی کسی که برای یک نفر تا چندین نفر کسب‌وکار ایجاد کرده باشد. این لفظ از لحاظ تعدد و گستره کاری بسیار فراگیر است.

کیوان کاشفی می‌گافزاید: در تمام حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و غیره می‌توانیم شاهد کارآفرینی باشیم و این در همه حوزه‌ها گستره شدیدی دارد. کارآفرین‌ها چرخ اصلی هر اقتصادی را می‌چرخانند. تمام تصمیم‌گیران در دنیا سیاست‌های خود براساس حفظ این لایه از اجتماع بنا می‌کنند؛ اقتصاد و کارآفرینی یکی از ابعاد مهم اقتدار هر کشوری است.

رئیس اتاق کرومانشاه، اظهار می‌کند: سیاست‌گذاران و دولت‌ها در همه جای دنیا به حفظ کارآفرین توجه و تأکید ویژه دارند و هدف آن‌ها فقط حفظ لایه‌های بروکرات دولتی نیست. دولت‌های توسعه‌یافته همیشه سعی می‌کنند سیاست‌های خو را در داخل و خارجی به شکل راهبری کنند که نتیجه آن سیاست‌ها رونق اقتصاد باشد. چون در قبال این اشتغال و ثروت، رفاه عمومی و اقتدار سیاسی ایجاد می‌شود.

کاشفی می‌گوید: در یک سال گذشته کرونا به حوزه کارآفرینی ضربه زده است و خیلی از مشاغل گرفتار شده‌اند. هر کشوری به‌طورمعمول به فراخور امکانات خود روش‌هایی را برای حفظ کارآفرینی در پیش‌گرفته است اما آن‌طور که به نظر می‌رسد کسب‌وکارها باید تا دو سال آینده با کرونا دست‌وپنجه نرم کنند. در این شرایط با توجه به محدودیت‌ها حفظ کارآفرینان، جایگاه اشتغال و مشاغل یکی از اساسی‌ترین وظایف حاکمیت و دولت‌هاست.

او معتقد است: در ایران به دو علت بیشتر کارآفرین‌ها صدمه‌دیده‌اند: هم دولت امکانات مالی برای تقویت کسب‌وکارها ندارد و هم اینکه بروکراسی و موانع قوانین و مقررات اداری به‌قدری شدید است که بدون تسهیل این امور نمی‌توانیم کمک قابل‌توجهی به کارآفرین‌های کشور داشته باشیم.

کاشفی ادامه می‌دهد: کرونا گره دو ساله کسب‌وکارهاست. در این شرایط اگر در اقتصاد، قواعد و مقررات آن بازنگری درستی نکنیم و کارآفرینان به جایگاه مطلوب در سیاست‌گذاری‌ها نرسند، حتماً مشکلات عمیق‌تر خواهد شد. باید تشکل‌های کارآفرینی به رأس تصمیم‌سازی‌ها منتقل نشوند تا در هر تکانه‌ای چه کرونا و تحریم و چه مشکلات منطقه‌ای یا طبیعی اقتصاد دچار رکود و مشکل نشود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران تاکید می‌کند: اگر امکان تزریق مالی به بنگاه‌های اقتصادی یا کسب‌وکارها در شرایط بحران نداریم، حداقل تسهیل‌گری کنیم و تسهیلات ویژه حمایتی برای آن‌ها ایجاد کنیم.

او به بسته منتشرشده اخیر توسط معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اشاره می‌کند و می‌گوید: واقعاً مواردی که در این بسته دیده‌شده کمکی به کسب‌وکارها، شیوه پرداخت مالیات یا وام‌های آن‌ها نخواهد کرد؛ باید کاری جدی و اساسی در این حوزه انجام شود. ما باید به زمان پایان کرونا فکر کنیم و سعی کنیم در دوره بحران از جایگاه کارآفرین‌ها دفاع کنیم.

کد خبر: ۵۷٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha