۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
سهم استان سمنان در طرح توسعه مشاغل خانگی ۱۳۰۰ نفر است
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

سهم استان سمنان در طرح توسعه مشاغل خانگی ۱۳۰۰ نفر است

سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بابیان اینکه سهم این استان در طرح توسعه مشاغل خانگی یک هزار و ۳۰۰ نفر است، گفت: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر در قالب این طرح رصد و پایش شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن رهایی در دیدار با مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه‌ای در بحث توسعه مشاغل، کارآفرینی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی جهت توسعه مشاغل خانگی، خانوادگی و کسب‌وکارهای خرد اقدامات خوبی انجام داده است، اظهار داشت: سهم استان سمنان در طرح توسعه مشاغل خانگی یک هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ منفی در قالب این طرح رصد و پایش شدند، افزود: اطلاعات شغلی این افراد جمع‌آوری‌شده است و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار از مهم‌ترین رویکردهای جهاد دانشگاهی در راستای اجرای این طرح است.

توانمندسازی و اتصال به بازار کار
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با تأکید بر اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار کار اجرایی می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور در راستای اجرای این طرح برنامه‌ریزی‌شده است.

رهایی پیاده‌سازی موفق این طرح در استان را نیازمند همراهی و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دانست و اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» خواهیم بود.

رصد پایش توانمندی زنان استان سمنان
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان نیز در این دیدار بابیان اینکه تعداد زیادی از بانوان نیز در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند اما تاکنون هیچ رصد و پایشی از توانمندی بانوان استان سمنان صورت نگرفته است، اظهار داشت: با همکاری جهاد دانشگاهی استان سمنان پایش و رصد کاملی از توانمندی زنان و خصوصاً خانواده‌های استان برای توسعه مشاغل خانوادگی  و کسب‌وکارهای خرد انجام می‌شود.

مهسا شاه‌حسینی بابیان اینکه مشاغل خانوادگی و کسب‌وکارهای خرد و پایدار یکی از اهداف دفتر امور زنان و خانواده است که موردحمایت ویژه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال و توانمندسازی بانوان و خانواده‌های هم استانی یکی از اثرگذارترین عوامل در افزایش نرخ ازدواج و جوانان است.

کد خبر: ۵۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha