۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
مدیریت‌ جزیره‌ای باعث سرکشی برخی بانک ها شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

مدیریت‌ جزیره‌ای باعث سرکشی برخی بانک ها شده است

موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: سوءمدیریت و مدیریت‌های جزیره‌ای بانک‌ها و مشخصا بانک پاسارگاد به هیچ عنوان قابل پذیریش نیست چراکه مشکلات بسیاری برای تولیدکننده ایجاد کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی، با انتقاد از بانک مرکزی به دلیل عدم نظارت بر عملکرد بانک‌ها، گفت: متاسفانه یک تولیدکننده در سال ۹۲ از بانک پاسارگاد تسهیلات ارزی گرفته و باوجود آنکه تمام تعهدات و بدهی‌های خود را با بانک تسویه کرده است، اما در سال ۹۸ بانک پاسارگاد از آن خواسته مابه‌التفاوت ارز را به قیمت روز پرداخت کند در حالی که کالای این تولیدکننده تعزیراتی است و ستاد تنظیم بازار برای آن قیمت می‌گذارد.  

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدکننده مواد اولیه را وارد و با تولید کالای خود، آن را با قیمت مصوب فروخته است اما اکنون باید مابه التفاوت ارز را هم به قیمت روز پرداخت کند.

وی با بیان اینکه کدام کشور در دنیا با تولیدکننده خود اینگونه رفتار می‌کند؟، افزود: این تولیدکنندگان کشور را از وابستگی به بیگانه نجات داده‌اند به همین دلیل سوءمدیریت و مدیریت‌های جزیره‌ای بانک‌ها و مشخصا بانک پاسارگاد به هیچ عنوان قابل پذیریش نیست چراکه مشکلات و نوسانات بسیاری برای تولیدکننده ایجاد کرده‌اند.  

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تولیدکنندگان باید کارگاه و کارخانه تولیدی خود را بفروشند تا زیاده‌خواهی بانکی همچون پاسارگاد را پاسخ دهند، بنابراین تولیدکنندگان متضرر شده دیگر به مقوله‌ای به اسم تولید و ایجاد اشتغال فکر نخواهند کرد.  

موسوی لارگانی عدم نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها را علت اینگونه رفتارها ازسوی بانکی همچون پاسارگاد عنوان کرد و افزود: سوءمدیریت و عدم نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها با برخورد مجلس روبه رو شده و در مقابل این نوع بی‌قانونی‌ها خواهیم ایستاد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: سوءمدیریت‌ها و رفتارهای جزیره‌ای بانک‌ها -که حتی زیر بار حرف بانک مرکزی هم نمی‌روند- و زیاده خواهی آن‌ها، کشور را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرده و تولیدکنندگان را به خاک سیاه نشانده است، لذا بسیاری از مشکلات به بانک مرکزی و سوء مدیریت آن باز می‌گردد.

کد خبر: ۵۶٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha