۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
حمایت از مدارس غیردولتی تلقی خصوصی‌سازی نیست
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی:

حمایت از مدارس غیردولتی تلقی خصوصی‌سازی نیست

صالحی، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره شائبه توسعه مدارس غیردولتی و تلقی خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش توضیح داد.

به گزارش بازار، سعید صالح درباره شائبه خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش با گسترش مدارس غیردولتی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش امری حاکمیتی است، قابل واگذاری نخواهد بود و ایجاد و توسعه‌ی مدارس غیردولتی باهدف مشارکت مردم در نظام تعلیم و تربیت تعبیر می‌شود و سیاست گزار با هدف توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی در ابعاد مختلف مدرسه داری به ایجاد بنیادهای قانونی اقدام کرده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی اینکه اکثریت مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی فرهنگیان باتجربه هستند، اما این مشارکت محدود به حضور فرهنگیان نیست و فعالان فرهنگی و آموزشی در امر مدرسه داری فعال هستند گفت: در امر آموزش فرایندهای اساسی سیاست گذاری توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود و تابع ضوابط این وزارتخانه است.

صالح بیان کرد: آموزش و پرورش متعهد به ارائه خدمات و تأمین آموزش و پرورش رایگان به میزان مکفی است، موضوع مدارس غیردولتی پس از انقلاب اسلامی از اواخر دهه‌ی ۶۰ با نظرخواهی از امام راحل و بررسی‌های انجام شده از طریق شورای نگهبان بلامانع اعلام شد و ایجاد مدارس غیردولتی بدین معنا نیست که مردم مجبور باشند فرزند خود را در مدرسه غیردولتی ثبت‌نام کنند.

او افزود: یکی از دلایل ایجاد مدارس غیردولتی این بود که در دهه شصت این وزارتخانه در تأمین فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مشکلات زیادی داشت و این مدارس می‌توانستند با جذب دانش آموز از بار بخش دولتی بکاهند ایجاد شد. برخی خانواده‌ها علاقه‌مند بودند با تامین هزینه آموزش فرزندان خود آن‌ها در مدارسی مشغول به تحصیل شوند که برخی از شرایط و آموزش‌های بیشتری را برای دانش آموزان ارائه می‌دهد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: تکلیف قانونی دولت و یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش کیفیت بخشی به بخش دولتی است.

کد خبر: ۵۶٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha