۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
توافق در خصوص برگزاری کمیته مشترک بازرگانی ایران و قطر
مدیرکل دفتر عربی و ‌آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

توافق در خصوص برگزاری کمیته مشترک بازرگانی ایران و قطر

پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی گفت: در جریان هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، طرفین در خصوص تشکیل کمیته مشترک بازرگانی به منظور بررسی زمینه‌ها و فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط تجاری میان دو کشور توافق کردند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، با بیان این مطلب اظهار داشت: مذاکرات هیات‌های کارشناسی دو طرف طی نیمه اول ماه جاری به صورت ویدئو کنفرانسی در قالب چند کارگروه و با مسئولیت وزارت نیرو از طرف ایران و وزارت صنایع و بازرگانی قطر برگزار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر تشکیل کمیته مشترک بازرگانی، دو کشور در خصوص حمایت از فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور، مبادله هیات‌های تجاری، مشارکت در نمایشگاه‌های یکدیگر و همچنین استقرار متقابل رایزنان بازرگانی دو کشور توافق کردند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی افزود: روابط تجاری ایران و قطر در سال‌های اخیر به حدود ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که از این میزان حدود ۲۳۰ میلیون دلار به صادرات ایران به قطر و حدود ۲۰ میلیون دلار به واردات از این کشور تعلق داشته است.

گفتی است، مسئولیت کارگروه مشترک تجاری را فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت آیران و احمد آهن مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت صنایع و بازرگانی قطر بر عهده داشتند.

کد خبر: ۵۶٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha