۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
پیش بینی افزایش شدید نرخ سهام در بورس ها و رونق بازارها در جهان

پیش بینی افزایش شدید نرخ سهام در بورس ها و رونق بازارها در جهان

تحلیلگران بانک انگلیسی بارکلیز افزایش شدید نرخ سهام در بورس های جهانی در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کردند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، ممکن است سال آینده اکثر کشورهای جهان با موفقیت جمعیت را واکسینه کنند و این امر باعث متوقف شدن شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا شود. در این شرایط میزان سود بسیاری از شرکت ها بالا رفته و آنها به نتایج خوبی از نظر میزان درآمد هر سهم (سود خالص پس از مالیات تقسیم بر تعداد سهام) دست خواهند یافت.

تحلیلگران بانک انگلیسی بارکلیز می گویند این شاخص بیش از همه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. به طور کلی، شاخص EuroStoxx ۶۰۰ اروپا تا پایان سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۳ درصدی روبرو خواهد شد. با این حال، برخی از شرکت ها حتی نتایج بهتری نیز کسب خواهند کرد.

از جمله آنها غول نفتی انگلیس اچ پی با افزایش ۶۳.۷ درصدی نرخ سهام، بانک هلندی ABN AMRO با ۵۰.۶ درصد افزایش نرخ سهام و هلدینگ ارتباطات ومخابرات انگلیسی  BT Group با ۴۷.۲ درصد افزایش نرخ سهام خواهند بود.

تولید ناخالص جهان نیز به نوبه خود تا پایان سال ۲۰۲۱  به میزان ۵.۴ درصد افزایش خواهد یافت که بهترین نتیجه از سال ۲۰۱۰ خواهد بود. برای شرکتهای اروپایی، این به معنای افزایش ۴۵ درصدی سودآوری است.

تحقق تقاضای به تعویق افتاده  مردم، اقدامات حمایتی دولت ها و بانک های مرکزی و نرخ بهره پایین در اکثر بازارها، دستیابی به وام های ارزان قیمت، از جمله عوامل برای بهبود اوضاع اقتصادی در جهان خواهند بود.

کد خبر: ۵۶٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha