۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
شتاب بخشی طرح های توسعه ای نیازمند مشارکت بانک هاست
استاندار خراسان رضوی:

شتاب بخشی طرح های توسعه ای نیازمند مشارکت بانک هاست

مشهد- استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر ضرورت نقش پررنگ‌تر بانک‌ها در تحرک بخش عمران استان تصریح کرد: همه بانک‌های خراسان رضوی اعم از دولتی و خصوصی باید در توسعه استان مشارکت موثر داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان اظهار کرد: با توجه به شرایط استان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، بانک‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار استان دارند.

وی گفت: در خراسان رضوی طبیعتا اولویت ما سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب جذب سرمایه‌گذاری اعلام کرد: تلاش مدیریت استان بر این است که این روند با سرعت ادامه پیدا کند و معین‌هایی که انتخاب شده و تعهداتی داشته‌اند باید به فعالیت خود ادامه بدهند.

معتمدیان بر جذب سرمایه‌گذار در سیاست‌گذاری‌های جدید استان تاکید کرد و گفت: بخش عمران استان نیاز به توجه بیشتری دارد و در این راستا می‌طلبد که بانک‌ها به جهت تاثیرگذاری در این حوزه نیز ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قانونی خوبی از جمله ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی وجود دارد که از آن می‌توان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در استان پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها و آب و فاضلاب وجود دارند که برای تسریع در تکمیل آن‌ها به خلق منابع جدید نیاز داریم و یکی از راه‌های خلق تامین منابع جدید استقراض یا ضمانت بازپرداخت توسط دولت از بانک هاست.

وی با اشاره به مزایای تحرک بخش عمرانی در استان ادامه داد: اگر بخش عمران فعال و پویا باشد تحرک حوزه اقتصاد به ویژه بخش اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۵۶٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha