۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
نهاده‌ها و نبود نظارت، حلقه مفقوده گرانی مرغ
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

نهاده‌ها و نبود نظارت، حلقه مفقوده گرانی مرغ

ساداتی نژاد، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نهاده‌های دامی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود ولی مرغ به قیمت آزاد به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی مربوط به جهاد کشاورزی است گفت: ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای نهاده های دامی تخصیص یافته ولی متاسفانه خروجی آن که مرغ در سبد مصرفی مردم است به قیمت ارز آزاد به دست مردم می رسد و این نهاده‌ها با نرخ آزاد وارد چرخه فروش می‌شود.

ساداتی نژاد افزود: ارز ترجیحی تخصیص یافته برای واردات این نهاده ها به هدف نرسیده و در سبد مردم که مصرف کننده نهایی هستند، مشاهده نمی شود.    

وی با بیان اینکه کمبود نهاده های دامی به تامین ارز و بانک مرکزی مربوط می شود گفت: توزیع این نهاده ها نیز به جهاد کشاورزی مربوط است که در هر دو بخش دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی رسوب نهاده‌ها در گمرک را نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و افزود: در حال حاضر سه میلیون تن نهاده در گمرک نگهداری می شود که قرار است هفته آینده در کمیسیون کشاورزی مجلس برای این نهاده ها و نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۵۶٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha