۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
فعالیت با ظرفیت محدود صنعتگران استان مرکزی؛ مسئولان دولتی همکاری نمی کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فعالیت با ظرفیت محدود صنعتگران استان مرکزی؛ مسئولان دولتی همکاری نمی کنند

اراک- مهدی نیا، رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه ضعف نقدینگی و کاهش سفارشات به کارخانه ها سبب شده که صنعتگران با ظرفیت محدود فعال باشند گفت: مسئولین دولتی فقط طبق آئین نامه رفتار می کنند و با تولیدگران همکاری ندارند.

حمیدرضا مهدی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار،در خصوص موانع و چالش های موجود بر سر راه صنعتگران و تولیدکنندگان استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به وجود تحریم های ظالمانه شاهد این هستیم که بسیاری از مراودات کارخانه ها و تولیدکنندگان برای صادرات محصول به کشورهای خارجی دچار مشکل شده است و این موضوع یکی از موانع و چالش ها محسوب می شود.

کارخانه های مرکزی با ظرفیت ۱۰ تا ۷۰ درصدی فعالیت می کنند
مهدی نیا افزود: به دلیل ضعف نقدینگی در کشور در بخش خریداران، سفارشات به کارخانه ها کاهش پیدا کرده و در نتیجه کارخانه ها نمی توانند با ظرفیت کامل فعال باشند و با ۱۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت مشغول هستند و نمی توانند مخارج و هزینه ها را تامین و حقوق کارگران را پرداخت کنند.

کارآفرین برتر استان مرکزی در ادامه به چالش دیگر تولید کنندگان اشاره کرد و عنوان داشت: خریداران دولتی یکی از بزرگترین چالش ها محسوب می شوند چرا که به موقع با تولید کننده تسویه نمی کنند و از ۲ تا ۸ ماه طول می کشد که بخش دولتی مطالبه بخش خصوصی را پرداخت کند.

عمده کارخانه های مرکزی درگیر چالش و مشکلات اقتصادی هستند
رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه عمده کارخانه های استان مرکزی هم اکنون درگیر چالش و مشکلات هستند گفت: سازمان های دولتی مثل تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی طبق آیین نامه های خود رفتار می کنند و به شرایط توجه ندارند و به این موضوع اهمیت نمی دهند که در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و سربازان جنگ اقتصادی تولید کنندگان هستند که از طرفی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه اند و از سوی دیگر با عدم اقبال محصولات از سمت کشورهای خارجی دست و پنجه نرم می کنند.

وی بیان داشت: ارز نابه سامان و سفارشات کم سبب شده تولیکنندگان و صنعتگران حتی نتوانند حقوق پرسنل را پرداخت کنند و در هزینه های جاری مشکل دارند اما حق بیمه را باید حتما پرداخت کنند و اگر بیمه پرداخت نشود جریمه می شوند و مشکلات بعدی را خواهند داشت.

تولید کنندگان سربازان جنگ اقتصادی و ادارات مالیاتی، بیمه،بهداشت افسران و فرماندهان این جنگ
مهدی نیا با بیان اینکه این سوال مطرح است که آیا در زمان کنونی جنگ اقتصادی فقط برای سربازان است و افسران و فرماندهان نباید در آن نقش داشته باشند عنوان داشت: تولید کنندگان سربازان جنگی و ادارات مالیاتی، بیمه،بهداشت افسران و فرماندهان این جنگ می باشند و نباید مضرات و خطرات فقط برای سربازان باشد.

کارآفرین برتر استان مرکزی عنوان داشت: در زمان کنونی اگر تولید کننده نتواند اقساط بانکی را پرداخت کنند برای آن جریمه در نظر می گیرند و مشکلات و گرفتاری های دیگر را باید تحمل کند، لذا خواسته صنعتگران این است که حال که در جنگ هستیم مدیران و مسئولان دولتی در نهادهای مالیاتی و بیمه ای و شبکه بهداشت مساعدت داشته باشند و بانک ها وام هایی را که به صنعتگران داده اند برای دریافت آنها همکاری کنند و جرایم را کم کنند.

بخشودگی مالیاتی و تنفس باز پس گیری وام شامل تولید کنندگان شود
رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک گفت: پیشنهاد ما این است که مسئولان ذیربط حالا که در شرایط جنگ و کرونا به سر می بریم به واحدهای تولیدی تنفس بدهند و یا بخشودگی مالیاتی برای چند ماه برای آنان در نظر بگیرند و شدت عمل را در این زمینه کمی کاهش دهند چرا که هم اکنون  در شرایط جنگی هستیم و مسئولان باید از سربازان مراقبت و حفاظت کنند.

کد خبر: ۵۶٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha