۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
افزایش قیمت تخم مرغ با افزایش قیمت نهاده‌های دامی
سخنگوی اتحادیه مرغ تخم گذار اعلام کرد

افزایش قیمت تخم مرغ با افزایش قیمت نهاده‌های دامی

نبی پور، سخنگوی اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: کمبود نهاده‌های دامی و افزایش ۳۵ درصدی قیمت از سوی دولت قیمت تخم مرغ را افزایش داده است.

به گزارش بازار، ناصرنبی پور با اشاره به اینکه قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری از کیلویی ۱۲ هزار تومان به ۱۳هزارو ۲۰۰ تومان افزایش یافته است افزود: در پنج روز گذشته دولت قیمت هرکیلو ذرت را از ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان و هرکیلو سویا را از کیلویی ۲۷۰۰ به ۳۲۲۰ تومان افزایش داده و البته این درحالی است که از کل سهمیه مرغدران فقط ۵۰ درصد را تحویل واحدهای تولیدی داده است.

وی گفت: تامین نشدن سهمیه نهاده‌های دولتی سبب ایجاد کمبود و کاهش تولید در واحدهای مرغ تخم گذار شده است، زیرا مرغداران مرغ‌های خود را به کشتارگاه تحویل می‌دهند.

نبی پور با اشاره به اینکه بروز بیماری نیوکاسل نیز در برخی واحدهای مرغداری سبب کاهش تولید بوده است ادامه داد: شایعه صادرات نیز دلیل دیگر افزایش قیمت است درحالیکه ما روزانه ۲۵۰ تن مازاد تولید در کشور داریم و روزانه ۱۰۰ تن صادرات انجام می‌شود بنابراین صادرات بی رویه کذب است.

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن گفت: مرغداران باید برای رفع کمبود نهاده به بازار آزاد مراجعه کنند که البته به دلیل قیمت‌های بسیار بالا توان مالی برای خرید از بازار آزاد وجود ندارد، زیرا یک کامیون سویا با قیمت مصوب ۳۲ میلیون تومان میشود در حالی که در بازار آزاد باید ۱۶۵ میلیون تومان پرداخت کنیم و پرداخت این رقم برای مرغدار امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۵۶٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha