۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
۲ خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

۲ خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: دو خانه تاریخی قزوین با هدف ساماندهی و باززنده داری از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به مزایده گذاشته شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی اظهار داشت: این دو بنای تاریخی شامل خانه بهروزی و خانه اسدی هستند.

وی با بیان اینکه هر دوی این خانه ها مربوط به دوره قاجاریه هستند، اظهار داشت: این بناها با هدف احیا، مرمت و ساماندهی به شکل حق بهره برداری در مدت زمان معین به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از متقاضیان واجد شرایط برای بهره برداری از این بناها درخواست کرده تا اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده این صندوق و پایگاه اینترنتی آن دریافت کرده و تا ۱۷ آذر ماه مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت های مزایده به دبیرخانه اقدام کنند.

خزاعلی همچنین گفت: یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت حفظ و احیای بناهای تاریخی، واگذاری یا اجاره آنها برای بهره برداری در قالب های مختلف از جمله اقامتی، پذیرایی و فعالیت های فرهنگی به مدت مشخص به بخش خصوصی است

وی افزود: این بانوی پرتلاش قزوینی همچنین عنوان تعاونی برتر، مدیر نمونه و کارآفرین برتر در ۵ سال پیاپی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعدد و ورود به بازارهای بین‌المللی کشورهای همسایه چون گرجستان، آذربایجان، عمان، اوکراین و آسیای میانه و کشورهای اروپایی را درکارنامه خود دارد .

کد خبر: ۵۶٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha