۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
دستور روحانی به وزارت صمت و کشاورزی برای نظارت بر قیمت‌ها
رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کرد

دستور روحانی به وزارت صمت و کشاورزی برای نظارت بر قیمت‌ها

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور در ارتباط با تنظیم بازار از وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با جدیت بیشتر روی قیمت‌ها و توزیع نظارت داشته باشند.

به گزارش بازار، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت تصریح کرد:امروز نه فقط در ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای هم پیمان آمریکا از رای نیاوردن ترامپ خوشحال هستند.

وی افزود: ما از رفتن ترامپ استقبال کردیم. اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، باید بگوییم ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می‌کنند. چنین صحبتی مبنی براینکه به دولت آینده آمریکا خوشبین باشیم، در دولت مطرح نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای روحانی رئیس‌جمهور از وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با جدیت بیشتر روی قیمت‌ها و توزیع نظارت داشته باشند.

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: امروز بخش قابل توجهی از وقت دولت به دیداری که شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم، تخصیص داده شد و آقای روحانی تک تک اعضای دولت و معاونان رئیس جمهور را در ارتباط با موضوعات جلسه روز گذشته، مخاطب قرار دادند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در ارتباط با تنظیم بازار از وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با جدیت بیشتر روی قیمت‌ها و توزیع نظارت داشته باشند.

واعظی گفت: قولی که داده شده و تلاشی که صورت می‌گیرد، در روزهای آینده در بازار تعادل برقرار می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه درباره تعطیلی برخی کسب و کارها، گفت: کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و یا حتی زمانی که تعطیل نیستند، درآمدهایشان کاهش پیدا کرده ما از هر فرصتی برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر یارانه‌ای که در گذشته داده می‌شد، بسته‌های حمایتی را به دلیل افزایش قیمت بنزین از همان زمان پرداخت کردیم. در اسفند و فروردین و اردیبهشت بسته‌های حمایتی دادیم و هفته گذشته تصمیم گرفتیم ۴ ماه دیگر به حدود ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پرداخت کنیم، ما با مجلس هم‌نظر هستیم که باید به مردم کمک بیشتری کنیم، البته باید با مجلس درخصوص اجرای طرح معیشتی صحبت کنیم.

واعظی در خصوص برجام هم گفت: ما نمی‌خواهیم بنشینیم و بند به بند راجع به برجام مذاکره کنیم، آن‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند و ما هم تعهدات خودمان را در ۵ مرحله کاهش دادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: آقای روحانی امروز اعلام کرد اگر آن‌ها برگردند به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ یعنی روزی که ترامپ بر سر کار آمده است، ما هم آمادگی داریم که به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردیم.

وی تاکید کرد: مذاکرات برجام در گذشته انجام شده و مراحل خود در ایران و کشورهای مختلف را طی کرده است، اتفاقی که افتاده این بوده که کشورها و آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند.

واعظی اظهار کرد: مهمترین شرط ما این است که تعهدات کشورها در برجام باید محترم شمرده شود.

کد خبر: ۵۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha