۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء باز هم « کارآفرین» نمونه شد
درخشش هنرمند صنایع دستی قزوین؛

مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء باز هم « کارآفرین» نمونه شد

قزوین- محبوبه منفرد مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء و رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین برای چندمین بار به عنوان کارآفرین نمونه استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

بازار؛ گروه استان ها: جشنواره امتنان از کارآفرینان برجسته استان قزوین با قدردانی از ۳ کارآفرین استانی به کار خود پایان داد.

محبوبه منفرد مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء، تولید کننده شیشه‌های دست‌ساز فوتی، محصولات تراش شیشه و نقاشی روی شیشه در استان قزوین توانست به عنوان بانونی کارآفرین نمونه استانی معرفی شود.

این بانوی نمونه که پیش از این نیز در چندین دوره مختلف به عنوان کارآفرین نمونه کشوری و کارآفرین نمونه استانی معرفی شده بود در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء از سال ۱۳۸۹ با اشتغالزایی پنج نفر کار خود را آغاز کرد و پس از نزدیک به یک دهه از فعالیت خود امروز به اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر دست یافته ایم که نزدیک به ۱۰۰ نفر از این اشتغال در پی بهره برداری از واحد صادرات محور این شرکت به بهره برداری رسید.

وی گفت: همچنین بیش از ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم با این مجموعه فعالیت دارند که در آینده نزدیک با اجرای طرح های توسعه سهم اشتغالزایی این شرکت به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

استفاده از سلیقه بانوی  ایرانی، تلفیق هنر و تجربه

مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیاء اظهار داشت: یکی از مهم ترین افتخارات ما در مجموعه تعاونی ظریف پرشین لیاء استفاده از نیروی کار ماهر، با تجربه و حرفه ای است که توانسته به تولیدات ما جایگاهی ویژه ببخشد از این رو امروز تولیدات این شرکت در بازارهای بین المللی از استقبال خوبی برخوردار است.

منفرد اظهار داشت: استفاده از نیروی کار ماهر از یک سو و استفاده از تراش کار و روش تولید کاملا دستی و نقوش ایرانی ویژه توانسته است تولیدات این شرکت را به بازارهای بین المللی برساند و افتخار میکنیم که کالای ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استقبال واقع شده است.

وی عنوان کرد: این شرکت در حال حاضر با برند lcc تولید کننده ظروف کریستال سفید، رنگی و طلاکوب توانسته محصولات خود را به کشورهای لبنان، امارات، آذربایجان، آستارا و روسیه برساند که با اجرای طرح توسعه شهریور ماه امسال توانستیم  با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی و معاون اول ریاست جمهور واحد دوم صادرات محور را به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا گفت: افتتاح واحد صادرات محور به عنوان گامی جدی برای حضور در بازارهای جهانی و توجه به ارزآوری توانست اتفاقات خوبی را در این شرکت رقم بزند که با افزایش کوره های فعالیت و افزایش نیروی کار بتوانیم در کنار بازار داخلی پاسخگوی تقاضای خارجی هم باشیم.

اشتغالزایی در ظریف پرشین لیاء افزایش پیدا می کند
منفرد اظهار کرد: طرح توسعه بعدی ما قطعا افتتاح فاز دوم صادرات محور خواهد بود که می تواند سیستم صادرات و تولید ما را تکمیل کند که با تامین اعتبارات مورد نیاز قطعا اجرایی خواهد شد.

این بانوی کارآفرین که رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین نیز هست توانسته با صادرات محصولات کاملا ایرانی خود بخشی از هنر ایرانی را به بازارهای بین المللی برساند.

وی در این باره به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر تولید کننده های داخلی و همچنین شرکت ما که به عنوان یک شرکت صادرات محور در حال فعالیت است با مشکلاتی نظیر تغییرات نرخ ارز و کمبود مواد اولیه درگیر هستیم که امیدواریم با کنترل اوضاع و مدیریت بهتر شرایط بتوانیم.

مسئولین حامی تولیدکنندگان باشند
مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا عنوان کرد: تولید کننده های واقعی در شرایط سخت اقتصادی امروز پای کار ایستاده اند و قطعا در این مسیر کوتاه نخواهند آمد اما برای سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی و تولیدی نیازمند این هستیم که از حمایت مسئولان برخوردار باشیم که مدیریت اوضاع ارز و تامین مواد اولیه بخشی از این حمایت هاست.

منفرد بیان کرد: خوشحالیم که امروز به عنوان یکی از کارآفرینان برتر استان در حوزه صنایع دستی  در خدمت مردم هستیم و توانستیم ثابت کنیم که تولیدات و صنایع دستی استان قزوین و کشور قابلیت و ظرفیت های بیشماری دارد که قطعا در صورت توجه ویژه به آن می تواند زمینه اشتغال و تولید را فراهم آورد.

وی گفت: این که امروز بازارهای بین المللی برای محصولات ما جایگاه ویژه ای قائل است به دلیل این است که به محصول داخلی و هنر دست اساتید توانمند در این حوزه اعتماد کردیم و با هنر و تخصص توانستیم محصولی تولید کنیم که رضایت مشتری را در همه عرصه ها کسب کند.

کد خبر: ۵۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha