۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا طی ۲ مرحله؛ از صدور بلیت تا کارت پرواز
دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور عنوان کرد

غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا طی ۲ مرحله؛ از صدور بلیت تا کارت پرواز

اسعدی سامانی، دبیرانجمن ایرلاین‌های کشور از غربالگری دو مرحله‌ای مسافران مبتلا به کرونا در فرودگاه‌های کشور خبر داد و تاکید کرد که مسافران در پروازهای بین‌المللی حتما باید تست PCR به همراه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به محدودیت دو هفته‌ای تردد مسافران که بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در اکثر نقاط کشور در حال اجرا است، اظهار کرد: اکنون همانند گذشته پروازها برقرار هستند اما تست کرونای مسافران در دو مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: یک مرحله از تست مربوط به زمانی است که مسافر می‌خواهد بلیت خریداری کند و اگر تست فرد در سامانه مثبت ثبت شده باشد، بلیت برایش صادر نمی شود. مرحله دوم نیز مربوط به زمانی است که مسافر می خواهد سوار هواپیما شود. در این زمان نیز مجدد از سامانه استعلام می‌شود و چنانچه فرد مبتلا به کرونا باشد از صدور کارت پرواز برایش خودداری می‌شود.

اسعدی سامانی درباره مقررات کرونایی در پروازهای بین‌المللی گفت: در پروازهای خارجی مسافران حتما باید تست PCR منفی به همراه داشته باشند؛ چون در غیر این صورت از سوار شدن آن‌ها به هواپیما جلوگیری می‌شود.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به مقررات سختی که در فرودگاه‌ها جهت جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونا اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون تمامی ایرلاین‌ها از طریق سیستمی که به بانک جامع افراد مبتلا به کرونا که در وزارت بهداشت موجود است دسترسی دارند؛  اگر مسافری بر اساس دیتاهای سامانه، مبتلا به کرونا باشد، برایش کارت پرواز صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ایرلاین‌ها مصوبات شورایعالی هواپیمایی کشوری را رعایت می‌کنند، افزود: با توجه به تست و استعلام‌های دو مرحله‌ای که از بیماران مبتلا به کرونا انجام می‌شود، الزام شرکت‌ها به رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر، فشار مضاعف اقتصادی را به این شرکت‌ها وارد می‌سازد.

اسعدی سامانی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، این اطمینان حاصل می‌شود که هیچ مسافری مبتلا به کرونا در هواپیما وجود ندارد، ما به مسئولان پیشنهاد دادیم که در صورت موافقت، نسبت به لغو محدودیت پذیرش ۶۰ درصد مسافر در پروازها اقدام کنند.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان این است که در صورت امکان، در تصمیمات قبلی خود در خصوص محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر تجدید نظر نمایند؛ چون هم اکنون فشار شدیدی به شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌شود.

کد خبر: ۵۶٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha