۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
خروج مرغ از خراسان جنوبی ممنوع شد/ تولید استان ۷۰ درصد مازاد بر نیاز
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

خروج مرغ از خراسان جنوبی ممنوع شد/ تولید استان ۷۰ درصد مازاد بر نیاز

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از ممنوعیت خروج گوشت مرغ از استان خبر داد و گفت: ۷۰درصد تولید استان مازاد بر نیاز است و کاهش جوجه ریزی توجیه درستی برای گرانی نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رغم ظرفیت خراسان جنوبی در پرورش گوشت مرغ و طیور، این روز ها شاهد دغدغه زیادی از سوی مرغداران و فعالان عرصه طیور نسبت به فعالیت در این عرصه هستیم.

کمبود نهاده های دامی باعث شده تا مرغداران از جوجه ریزی سر باز زنند. گذشته از مشکلات مرغداران، افزایش قیمت گوشت مرغ در استان نگرانی های زیادی ایجاده کرده است.

اگرچه مرغداران گرانی نهاده ها و کاهش جوجه ریزی را دلیل این گرانی ها می دانند اما باز هم جای سوال است که این استان مازاد بر نیاز تولید دارد و کاهش جوجه ریزی توجیه قابل قبولی برای گرانی نیست.

اگرچه ورود دادستانی به پرونده گرانی گوشت مرغ جدید ترین خبری بوده که مردم را امیدوار کرده و کاهش قیمت مرغ را به دنبال داشته اما هنوز قیمت در استان به رقم مصوب ستاد تنظیم بازار که ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده نرسیده است.

تولید ۷۰ درصد مرغ مازاد نیاز استان
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با بازار  با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی  ۷۰ درصد مازاد نیاز استان، گوشت مرغ تولید می شود، افزود: کاهش جوجه‌ریزی به هیچ وجه دلیل موجهی برای افزایش قیمت گوشت مرغ در استان نیست.

محمد اصغر زاده در پاسخ به گفته خبرنگار بازار مبنی بر عدم جوجه ریزی از سوی مرغداران و خالی شدن سالن های پرورش مرغ بیان کرد: حتی اگر ۱۰ روز از یک ماه جوجه‌ریزی نداشته باشیم، تولیدات در ۲۰ روز باقیمانده پاسخگوی نیاز استان است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خروج گوشت مرغ بدون مجوز دامپزشکی از استان ممنوع شده است، اظهار کرد: روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود بنابراین در این زمینه هم کمبودی وجود ندارد.

اصغر زاده با اشاره به قیمت کنونی مرغ در بازار استان بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ، دادستانی بیرجند به این موضوع ورود پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: ورود داستانی به این موضوع قیمت مرغ از ۳۶ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان کاهش داد.

اصغر زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی  قطب تولید گوت مرغ است و در قیمت گذاری نباید با دیگر استان ها مقایسه شود، افزود: در راستای تامین نهاده مورد نیاز مرغداران هم تلاش می شود.

کد خبر: ۵۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha