۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
سرمایه گذاری نامطمئن در بازار مسکن
کارشناس بازار مسکن مطرح کرد

سرمایه گذاری نامطمئن در بازار مسکن

سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن گفت: فضای نامطمئن سرمایه گذاری در بازار مسکن، باعث شده سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بازار نداشته باشند.

به گزارش بازار، مهدی سلطان محمدی افزود: این فضای نامطمئن، باعث شده در شرایطی که قیمت در این بازار چند برابر شده، سرمایه گذاران به این بازار ورود نکنند و اگر هم ورود کردند انتظار کسب سود بالایی از این بازار دارند.

وی با بیان این که برای رونق این بازار باید سمت عرضه تحریک شود، گفت: تقاضا در بازار مسکن همیشه وجود دارد و ما باید با سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌دهیم سمت عرضه را تحریک کنیم.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: کنترل تورم با کاهش قیمت تمام شده در این بازار و همچنین ثبات قیمت ها، باعث می‌شود خریداران بتوانند با پیش بینی‌هایی که انجام می‌دهند در این بازار خرید کنند.

سلطان محمدی گفت: وقتی صحبت از رونق در بازار مسکن می‌کنیم یعنی باید در این بازار افزایش حجم معامله و یا افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: مبنای رونق به طور خاص در این بازار، افزایش تولید است البته در چند سال گذشته تولید در کشور ما به اندازه کافی نبوده است.

 سلطان محمدی اضافه کرد: در چند سال اخیر سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار خانه تولید و عرضه شده که این رقم باید به حدود یک میلیون خانه در سال برسد.

وی گفت: ما در کشور به میزان کافی مصالح، نیروی انسانی و منابع داریم و باید تولید در این بازار را افزایش دهیم.

این کارشناس با بیان این که شرایط تولید مسکن در کشور دشوار شده است، گفت: ساخت منزل عملاً سرمایه زیادی می‌خواهد و مراحل دریافت جواز برای سرمایه گذاران پرهزینه و وقت گیر است که باید این موانع برای سازنده‌ها برطرف شود.

 سلطان محمدی در خصوص کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن افزود: قیمت مسکن چسبندگی زیادی دارد و حتی وقتی قیمت‌ها در بازارهایی، چون ارز و کالا کاهش می‌یابد، در بازار مسکن افت قیمت‌ها به کندی انجام می‌شود، زیرا فرآیند فروش در این بازار طولانی است.

وی گفت: در فضای تورمی کنونی، انتظارات تورمی بالاست و فروشندگان به سرعت برای فروش نتیجه گیری نمی‌کنند.

این کارشناس بازار مسکن افزود: روند افزایش قیمت‌ها در دو سال گذشته به طور ماهانه حدود ۱۰ درصد بوده و ما امیدواریم که این افزایش قیمت‌ها متوقف شده و ما کمتر شاهد افزایش قیمت باشیم.

سلطان محمدی در خصوص توصیه‌ای که مسئولان در خصوص نخریدن خانه به مردم می‌کنند، افزود: این توصیه‌ها و پیش بینی‌ها مسئولیت دارد و اگر درست نباشد به مردم ضرر مالی می‌زند.

کد خبر: ۵۶٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha