۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
ترخیص بیش از ۸ میلیون تن نهاده دامی از گمرکات در طول ۸ ماه
سخنگوی گمرک اعلام کرد

ترخیص بیش از ۸ میلیون تن نهاده دامی از گمرکات در طول ۸ ماه

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص هشت میلیون و ۵۹۶ هزار و ۹۰۴ تن نهاده دامی (جو، ذرت و کنجاله سویا) در طول هشت ماهه سال جاری از گمرکات کشور خبرداد.

به گزارش بازار، «سید روح الله لطیفی» افزود: از ابتدای سال جاری شش میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۱ تن ذرت، یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۸ تن جو و ۹۴۵ هزار و ۹۱۵ تن کنجاله سویا از گمرکات ترخیص شده است.

وی اظهارداشت: بطور متوسط از ابتدای سال نزدیک به دو میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده که بخش عمده از این محموله ها مربوط به نهاده های دامی است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه جو نسبت به سال قبل ۹۰۸ هزار تن کمتر وارد کشور شده است، گفت: سال قبل دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ تن جو وارد و ترخیص شده در حالیکه تا پایان آبان ماه سال جاری یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۸ تن جو از گمرکات ترخیص شده است.

وی افزود: این آمار و اطلاعات نشان می دهد جو نسبت به سال قبل کمتر واردات و ترخیص شده است.

لطیفی با اشاره به اینکه واردات کنجاله سویا نسبت به سال قبل ۲۱۵ هزار تن کمتر بوده است، اظهارداشت: سال قبل یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن کنجاله وارد و ترخیص شده ولی امسال این میزان ۹۴۶ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک کاهش واردات نهاده های دامی بر روند تولید محصولات پروتئینی مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و غیره تاثیر می گذارد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند ترخیص کالاهای اساسی تا ۱۱ مهر ماه سال جاری بواسطه مشکلات ارزی سرعت کمی داشت، یادآورشد: پس از مصوبات ستاد تنظیم بازار، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و سفر معاون اول رئیس جمهور در مهر ماه سال جاری به استان هرمزگان روند ترخیص کالاهای اساسی سرعت بیشتری پیدا کرده است.

کد خبر: ۵۶٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha