۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
بدهکار شدن حدود نیمی از انگلیسی ها به علت کرونا

بدهکار شدن حدود نیمی از انگلیسی ها به علت کرونا

ایندیپندنت گزارش داد، بعد از شیوع کرونا نزدیک به نیمی از خانوارهای انگلیسی بدهکار شده اند.

به گزارش بازار، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به بررسی تاثیر همه گیری کرونا بر وضعیت زندگی مردم انگلیس پرداخت و در این باره نوشت بر اساس نظرسنجی ها، از ماه مارس تاکنون تقریبا ۱۸ میلیون نفر از مردم انگلیس مجبور به استفاده از کارت‌های اعتباری، برداشت بیشتر از رقم موجودی از حساب‌های بانکی یا قرض گرفتن پول از دوستان و اعضای خانواده شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی، نزدیک به نیمی از خانوارها در انگلیس که فرزند دارند، ناچار شده اند از زمان آغاز همه گیری، به نوعی زیر بار قرض و بدهی بروند. این مسئله باعث شده است انگلیس به عنوان کشوری شناخته شود که مردم آن «با استفاده از اعتبار مالی به زندگی ادامه می‌دهند» و این موضوع، هشدار دهنده است.

آمار و ارقام جدیدی که در اختیار ایندیپندنت قرار گرفته است نشان می‌دهد تقریبا ۱۸ میلیون نفر، که برابر با یک سوم جمعیت انگلیس است، از ماه مارس تا کنون از کارت‌های اعتباری استفاده کرده اند، مجبور به برداشت بیش از موجودی از حساب‌های خود شده اند یا وادار شده اند از دوستان و آشنایان، پول قرض کنند.

نتایج این نظرسنجی که دو هزار نفر در آن شرکت کردند و توسط یک موسسه خیریه به نام «بازگشت به ما» انجام شد نشان می‌دهد این موضوع درباره ۴۵ درصد از خانواده‌هایی که فرزند دارند، صادق است. این بدان معناست که نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در انگلیس، اکنون بدهکار هستند.

این شرایط در حالی رخ می‌دهد که دیده بان حقوق بشر انگلیس هشدار داده است دولت این کشور باید حقوق کودکان را در اولویت قرار دهد، و برای محافظت از آن‌ها در برابر تاثیرات اقتصادی ویران کننده همه گیری کرونا، تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

این موسسه که «کمیسیون برابری و حقوق بشر» نام دارد، اعلام کرد اکنون خانواده‌های بیشتری در معرض خطر رویارویی با دشواری‌های اقتصادی قرار دارند و گروه‌هایی که در حال حاضر با فقر روبرو هستند، احتمالا شاهد کاهش بیشتر درآمدها خواهند شد، زیرا ویروس کرونا باعث وخیم‌تر شدن نابرابری‌های کنونی می‌شود.

یافته‌های جدید موسسه خیریه «بازگشت به ما» نشان می‌دهد افرادی که به مرخصی اجباری فرستاده شده اند، به احتمال بیشتر به قرض کردن پول، روی آورده اند. همچنین نیمی از افرادی که به مرخصی اجباری فرستاده شده اند، از ماه مارس تا کنون مجبور شده اند زیر بار بدهی بروند. این در حالی است که این رقم برای افرادی که هیچ تغییری در وضعیت استخدام آن‌ها ایجاد نشده است، برابر با ۲۳ درصد است.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد از ماه مارس تا کنون از هر ۱۰ خانوار انگلیسی که دارای فرزند هستند، یک خانوار ناچار به فروش بخشی از اموال خود شده است تا بتواند هزینه‌های زندگی را تامین کند. این در حالی است که از هر چهار والد (پدر یا مادر) در این خانواده ها، سه نفر مجبور به اضافه کاری شده اند یا حتی وادار شده اند در یک شغل دیگر هم مشغول به کار شوند.
«توماس لاسون» مدیر اجرایی این موسسه خیریه در این باره گفت تاب آوری مالی در سرتاسر انگلیس، اکنون به شکل بی سابقه‌ای کاهش یافته است. وی همچنین از دولت انگلیس خواست که با توجه به ادامه بحران اقتصادی، برای حمایت از مردم «راهبردی بلند مدت» بیاندیشند؛ در غیر این صورت انگلیس تبدیل به کشوری خواهد شد که مردم آن برای ادامه زندگی، مجبور به قرض پول خواهند بود.

وی در این باره گفت حتی اگر واکسن بیماری کووید-۱۹ از فردا در اختیار مردم قرار بگیرد، آسیب‌های وارد شده به وضعیت مالی مردم ترمیم نخواهد شد. مردم همه پس اندازهای خود را هزینه کرده اند، و هر آنچه برای روزهای دشوار کنار گذاشته بودند به اتمام رسیده است. دیگر مردم هیچ پس اندازی ندارند. وی افزود: «همه گیری کووید باعث شده است تاثیر بسیار عمیق و پایداری بر اقتصاد انگلیس وارد شود، به گونه‌ای که در سرتاسر کشور، مردم شغل‌های خود را از دست داده اند، مجبور به قرض کردن پول شده اند و با خطر گرسنگی و بی خانمان شدن روبرو هستند.»

«لاسون» افزود برخی گروه‌های خاص، تاثیراتی واضح و قطعا نابرابر را از این شرایط دیده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به زنان، افراد دارای معلولیت، خانواده‌های پرجمعیت، گروه‌های اقلیت و جوانان اشاره کرد.

وی گفت: دولت باید در این خصوص اقدامی انجام دهد. اگر مردم نتوانند بدون حقوق، دو هفته دوام بیاورند، آنگاه چگونه پنج هفته را می‌توانند در انتظار کمک‌های مالی جهانی صبر کنند؟ دولت باید طرح‌های حمایتی کنونی خود را تقویت، و راهبردی بلند مدت را برای حمایت از مردم ایجاد کند، آن هم با توجه به اینکه بحران هنوز هم ادامه دارد. در غیر این صورت، انگلیس با این خطر مواجه است که مردم آن برای ادامه زندگی، همواره ناچار به قرض کردن پول باشند.

کد خبر: ۵۶٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha