۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ارزش سهام عدالت در خراسان رضوی ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است

ارزش سهام عدالت در خراسان رضوی ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ارزش سهام عدالت سهامدارانی را که روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود برگزیده و آن را به شرکت سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند ۳۵۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این میزان سهام متعلق به اقشار محروم و ضعیف جامعه است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست مدیران بخش‌های مختلف مدیریت سهام عدالت در خراسان رضوی اظهار کرد: قرار است اعضای هیات مدیره مجمع شرکت سرمایه گذاری استان از بین سهامدارانی انتخاب شود که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را برگزیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را برگزیده‌اند، زیاد و پراکندگی آن بسیار است لذا تصمیم گیری برای نحوه انتخاب اعضای دارای صلاحیت لازم برای هیات مدیره مجمع شرکت سرمایه گذاری خراسان رضوی از حساسیت بسیار برخوردار است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اختیار بسیاری از تصمیمات در خصوص نحوه برگزاری انتخابات برای اعضای هیات مدیره این مجمع در دست استان نیست و فقط می‌توان پیشنهاداتی برای برگزاری بهتر این انتخابات به تهران ارسال کرد.

وی افزود: برای اطلاع رسانی نسبت به ثبت نام سهامداران در سامانه سجام باید از طریق نهادهایی مانند آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرمانداران و دهیاران بهره گرفت تا به شیوه‌های خود این اطلاع رسانی را انجام و جامعه مخاطب خود را نسبت به این موضوع مطلع کنند.

رسولیان ادامه داد: باید یک برنامه تلویزیونی نیز در خصوص لزوم ثبت نام سهامدارانی که روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام عدالت خود برگزیده‌اند تهیه و از طریق شبکه استانی صدا و سیما پخش شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۶ ماه از اجرای سیاستهای آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد و سه میلیون و ۹۸۴ هزار نفر در این استان از سهام عدالت برخوردار هستند و همین افراد می‌توانند برای فعالیتهای اقتصادی استان بر مبنای سهامی که در اختیار دارند، برنامه ریزی کنند.

حسین امیررحیمی افزود: از مجموع این افراد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند که ۱۱ درصد از این تعداد و معادل ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده‌اند.

وی ادامه داد: میزان سهامداران عدالت خراسان رضوی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، از متوسط کشوری بیشتر است بطوریکه این تعداد در کشور ۶۰ درصد ولی در این استان ۶۸ درصد است.

کد خبر: ۵۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha