۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
زیان‌های مالی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا

زیان‌های مالی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا

بر اساس نظرسنجی مشترک مؤسسه «او ان اف» و سرویس پزشک اینترنتی، همه گیری ویروس کرونا از لحاظ مالی، بر زندگی ۴۹ درصد از مردم روسیه تاثیر گذاشته است.

به گزارش بازار، نظرسنجی مشترک مؤسسه «او ان اف» و سرویس پزشک اینترنتی نشان می‌دهد: حدود نیمی از شهروندان روسیه به سبب شیوع ویروس کرونا، متحمل زیان‌های مالی شده اند.

این نظرسنجی که در روزهای ۱۲ تا ۲۰ نوامبر در روسیه برگزار شد، نشان داد: همه گیری ویروس کرونا از لحاظ مالی، بر زندگی ۴۹ درصد از مردم روسیه تاثیر گذاشته است، ۴۱/۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند درآمدهای آن‌ها تغییری نکرده است و وضعیت مالی ۲/۴ درصد افراد بهبود یافته است. ۷/۳ دهم درصد از روس‌ها شغل‌های خود را از دست داده اند.

بر اساس این مطالعه بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۷ درصد) گفتند کارفرمایان آن‌ها تغییری ایجاد نکرده اند.

میزان دستمزد ۲۳/۹ درصد از پاسخ دهندگان کاهش یافته است و دستمزد ۱۰/۱ درصد از شهروندان با تعویق- البته با موافقت کارمندان- پرداخت شده است. کارفرمایان فقط در خصوص ۸/۹ درصد از پاسخ دهندگان اقدام به اخراج کارکنان کرده اند.

در این نظرسنجی اعلام شده است: شیوه‌های خروج از بحران فعلی بسیار شبیه به هم هستند. مثلاً ۵۳/۷ دهم افراد گفتند شرکت آن‌ها اقدام به کاهش هزینه‌ها کرده و منتظر پایان همه گیری کرونا است. مدیران در ۳۷/۸ درصد از موارد شروع به بهینه سازی روندها در شرکت کردهاند. فقط ۸/۶ درصد از پاسخ دهندگان شاهد آن بودند که کارفرماها عرضه کالاهای جدید را آغاز کردند.

علاوه بر این، ۷۱/۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند ۱۰ درصد از کسب و کارهای فعلی نمیتوانند در موج دوم شیوع ویروس کرونا دوام بیاورند. در عین حال، ۷۰/۳ درصد افراد اطمینان دارند شرکت‌های آن‌ها خودشان را به طور کامل با واقعیت‌های جدید مطابقت دادند و میتوانند مدتی مدید به فعالیت خود ادامه دهند. همه گیری ویروس کرونا همچنین افراد زیادی را وادار کرده است تغییراتی در زندگی خود به وجود آورند. بنابراین، ۴۶/۲ درصد از مردم در فکر آن هستند که آموزش‌های جدید ببینند و ۹ درصد از آن‌ها قبلاً این روند را آغاز کرده اند. ۲۸/۴ درصد دیگر از افراد به دنبال کسب و کار تازهای بودند و ۳/۹ درصد از آن‌ها قبلاً نخستین اقدامات را در این خصوص انجام داده اند.

میخائیل پالی از مسئولان برگزار کننده این همه پرسی گفت: «همه ما درک می‌کنیم کسب و کارها در وضع دشوار قرار دارند. مهمترین شرط برای بقای کسب و کارهای کوچک و متوسط، تجدید ساختار همه روندها و بررسی در مورد مدل‌های جدید تجاری است. بررسی ما نشان می‌دهد کسب و کارها به تدریج در حال انجام این کار هستند، ولی متاسفانه هنوز اقدامات زیادی در این خصوص انجام نشده است. به نظر من، نمایندگان کسب و کارهای کوچک و بزرگ باید به بهینه سازی روندها در کسب و کارهای خود فکر کنند.»

کد خبر: ۵۶٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha