۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
زمستان امسال متفاوت خواهد بود؛ غافلگیر نشوید
رئیس پلیس راهور ناجا:

زمستان امسال متفاوت خواهد بود؛ غافلگیر نشوید

هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور گفت: با توجه به شرایط جوی، زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود، چون در آخرین ماه فصل پاییز در قسمت‌های شمالی کشور، زمستان را تجربه می‌کنیم.

به گزارش بازار، سردار کمال هادیان فر در نشست آماده سازی جاده‌ها برای فصل زمستان در جمع خبرنگاران گفت: ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده و هزار و ۱۴۷ شهر داریم که تمامی دستگاه‌ها در چندمین مرحله محدودسازی جاده‌های کشور در شرایط کرونا پای کار بوده و فعالیت کرده اند.

سردار هادیان فر افزود: همچنان تاکید داریم هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، اما ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در جاده‌ها در حال تردد است و ایمین ان‌ها باید جدی گرفته شود.

وی افزود: تاکنون به دستور وزیر راه یکصد نقطه پرخطر کشور ترمیم و بازسازی شده است و برای تردد اتوبوس‌ها نیز باید قبل از فرا رسیدن رزمایش پلیس در ۲۰ آذرماه معاینه فنی تمامی اتوبوس‌ها ارزیابی
شود.

۱۱.۳ درصد کاهش تصادفات فوتی در زمستان سال گذشته
رئیس پلیس راهور کشور افزود: با توجه به شرایط جوی نامساعد به تمام شهرداری‌ها اعلام و تاکید می‌کنیم که مانند گذشته غافلگیر نشوند و معابر شهری را برای بارش برف آماده نمایند و در تمامی مناطق کیسه‌های شن و نمک جانمایی شود.

سردار هادیان فر گفت: سال گذشته ما شرایط سختی در این حوزه داشتیم و معابر اصلی را در بسیاری از مسیرهای کشور مسدود کردیم تا اتفاقی برای هموطنان رخ ندهد؛ امسال باید شرایط به گونه‌ای باشد که تمام دستگاه‌ها با هم همراه باشند تا در شرایط خاص ماموریت خود را با کمترین آسیب انجام دهند.

وی تصریح کرد: میزان تصادفات در شهرها منجر به خسارت است، اما در جاده‌ها بیشترین تصادفات جرحی و فوتی گزارش می‌شود و بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی سال گذشته بعد از دو سال متوالی ما کاهش تصادفات را داشتیم و در شش ماهه اول سال کاهش ۱۵ درصد جانباختگان برون شهری را ثبت کردیم و امسال نیز به دلیل بیماری کرونا ۳۵ درصد کاهش تصادفات برون شهری منجر به فوت داشتیم.

سردار هادیان فر گفت: سال گذشته در زمستان ۱۱.۳ درصد کاهش تصادفات گزارش شد.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به بیشترین عامل تصادفات فوتی به دلیل نحوه انتقال مصدومان است، افزود: در تصادفات بیشترین عامل فوتی آن‌ها به دلیل نحوه انتقال آنان است لذا باید شرایطی را پیش بینی کنیم که زمان رسیدگی به محل حادثه را کاهش دهیم هر چند اگر شرایط جوی نامساعد باشد اجازه پرواز بالگرد نیز برای امدادرسانی وجود ندارد.

محل‌های استقرار پلیس، اورژانس، امداد و هلال احمر را به گونه‌ای تعبیه کنیم که نزدیکترین رده به حوادث احتمالی را داشته باشیم که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد چه در شهر و چه در جاده سریع به حادثه رسیدگی کنیم.

۳۳ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر نبستن کمربند ایمنی سرنشینان است
رئیس پلیس راهور کشور افزود:تعداد زیادی گردنه‌های حادثه خیز داریم که در همین رابطه نیز باید برای بهبود وضعیت گردنه‌ها و تردد هموطنانمان اهمیت بیشتری قائل شویم، چون تقریبا ۳۳ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جاده است و همین موضوع می‌تواند ۷۰ درصد از فوت هموطنانمان جلوگیری کند و تصادفی اگر رخ داد خسارتی می‌شود.

سردار هادیان فر در پایان با اشاره به گزارش هواشناسی برای زمستان امسال خاطرنشان کرد: امسال زمستان ما سردتر و سخت‌تر از سال گذشته است لذا باید آمادگی کافی داشته باشیم تا غافلگیر نشویم و مراقبت از راه‌ها و مسیرهای تردد هموطنان یکی از موضوع‌های مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۵۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha