۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
قیمت مرغ قطعا به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد
سخنگوی دولت:

قیمت مرغ قطعا به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد

ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات عملی دولت برای مقابله با گرانی مرغ در روزهای اخیر گفت: قطعا قیمت مرغ به قیمت ستاد تنظیم بازار یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

به گزارش بازار، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود افزود: در کنار مباحث بودجه مساله گرانی بی منطق مرغ هم در جلسه هیئت دولت مطرح شد و بنابر گزارش وزیر جهاد کشاورزی با برنامه ریزی صورت گرفته مرغ به قیمت مصوب خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در این جلسه عنوان شد که برای تنظیم بازار عمده فروشی‌ها وزارت جهاد کشاورزی ورود پیدا کرده و در روز یکشنبه ۳۲۰ تن مرغ (۱۶۰تن مرغ گرم به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۶۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۵۰۰۰ هزار تومان) وارد بازار کرده است تا قیمت را پایین بیاورد.

ربیعی افزود: توزیع را در میادین میوه و تره بار انجام می‌دهند که مستقیما به دست مردم برسد. اضافه بارها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در میدان بهمن به عنوان شاخص روز یکشنبه ۳۴ هزار تومان بوده است گفت: روز دوشنبه حداقل ۶۵۰ تن مرغ (۳۰۰ تن مرغ گرم به قیمت ۱۸۵۰۰ و ۳۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان) وارد بازار کرده است و قیمت در میدان بهمن ساعت ۱۳ روز دوشنبه، به ۲۸۰۰۰ رسید، ولی در سطح خرده فروش‌ها هنوز بعضی از فروشگاه‌ها مرغ روزهای گذشته را دارند و مقاومت می‌کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از امروز سه شنبه این توزیع افرایش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها پایین خواهد آمد.

قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، ۲۰هزار و ۴۰۰تومان است و تعزیزات ورود جدی پیدا کرده و با تشدید بیشتری وارد خواهد شد. توزیع هم از جنوب شهر، میادین خزانه، نواب، پیروزی و. شروع شده است.

وی تصریح کرد: این روزها با کاهش تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی متاسفانه شاهد گرانی‌های ناخواسته و تحمیلی شده ایم و این نگرانی مشترک دولت با مردم است. تک تک این کالاها تحت نظر بوده و وزارت خانه‌های ذیربط موظف به برنامه ریزی برای تامین بازار و کنترل قیمت شده اند.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری گفت:همچنین در این هفته تصمیمات مهمی در مرحله جدیدی از شیوع بیماری کرونا گرفته شد.

وی افزود: اثربخشی این طرح منوط به همکاری همه جانبه و مداوم همه مردم است. ما به این امر واقف بودیم که این تصمیم مشکلاتی برای زندگی و معشیت بخشی از مشاغل ایجاد خواهد کرد، ولی در این دو گانه بنابر سیاست همیشگی اولویت دار بودن و محور بودن سلامت این تصمیم اتخاد شد.

ربیعی گفت: برای کاستن از فشار بر آسیب دیدگان معیشتی ناشی از کرونا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مساعدت در قالب پرداخت به گروه هدف صورت خواهد گرفت و برای یک خانوار ۴ نفره ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای افرادی که داوطلب دریافت پیشاپیش بخشی از این حمایت معیشتی هستند وام یک میلیون تومانی بدون هیج بهره‌ای پرداخت خواهد شد و مابه التفاوت نرخ بهره را دولت با تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان جبران خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: من به نمایندگی از دولت از همه مردمی که با رعایت پروتکل‌ها دولت و کادر سلامت را حمایت کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

ربیعی اضافه کرد: شواهد و آمارهای روزهای اول و دوم نشان می‌دهد که در تهران حدود ۲۸۰ هزار مسافر در مترو و اتوبوس‌ها کاهش داشته ایم و به رغم این، مراعات بیشتر بین مردم باید لحاظ شود. همچنین در کل کشور در روز اول این طرح متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه نسبت به مشابه هفته قبل ۳۸.۳ درصد کاهش داشته است و استفاده از خودروهای شخصی نیز ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد و از نیروی انتظامی و نیروهای زحمتکش آن نیز در اجرای این طرح تشکر می‌کنم.

وی افزود: مطمئنا در اجرای این طرح برای مردم هم مشکلاتی پیش خواهد آمد. هر طرحی با هر پیش بینی نیازمند اصلاح، ترمیم و تکمیل است. همکاران ما در قرارگاه عملیاتی به طور مداوم شیوه اجرا و نواقص را بررسی و اصلاح خواهند کرد.

سخنگوی دولت گفت: مطابق وعده‌ای که داده شده بود تست روزانه کرونا از ۴۰ هزار به ۶۰ هزار رسیده و در هفته آینده نیز به ۱۲۰ هزار خواهیم رسید. رعایت پروتکل‌ها و تست و قرنطینه مبتلایان مهمترین راهکار مبارزه با کروناست.

وی از افراد مبتلا خواست که وظیفه اجتماعی خود را مبنی بر قرنطینه انجام دهندو افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد این افراد پروتکل‌ها را رعایت نکرده و در قرنطینه نماندند.

سخنگوی دولت اضافه کرد:اعمال محدودیت‌های هوشمند با استفاده از دولت الکترونیکی هم آغاز شده است. اتصال همه خطوط هوایی و ریلی و همچنین اتوبوس‌های بین شهری و تاکسی‌های اینترنتی به دولت الکترونیکی به اتمام رسیده است.

وی افزود:همه این خطوط حمل و نقل عمومی، در زمان حمل مسافر وظیفه دارند وضع مسافرین خود را از وزارت بهداشت استعلام کنند و اگر فرد مبتلا به کرونا باشد، از جابجایی وی به خاطر حفظ سلامت دیگران جلوگیری می‌شود. در ظرف چند روز گذشته نزدیک ۱۶۰۰ مورد ممنوعیت سفر اعمال شده که آمار قابل توجهی است.

ربیعی گفت: تلاش وزارت ارتباطات و سایر وزارتخانه‌ها بر این است تا با توسعه این سیستم امنیت بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی حاکم شود و این اقدام مهمی است. جا دارد از وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و شرکت‌های اینترنتی و به ویژه وزارت ارتباطات برای این اقدام مهم تشکر کنم.

سخنگوی دولت در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در هفته بسیج قرار داریم. فردا روز بسیج هست. واژه بسیج پر از مفهوم و پر از رمز و رازهای تاریخ معاصر ماست. بسیج یادآور ملتی است که با اتکا به خدا و دستان خالی با از خودگذشتگی، و در کنار هم بودن در مقابل همه قدرت‌های جهان ایستادند.

وی افزود: بسیج نیاز جامعه ما در همه دوران است. بسیج را با همه این مفاهیم نه برای یک دوره تاریخی و نه برای موزه‌ای شدن خاطرات بلکه برای همه تاریخ سرزمین ایران زمینمان نیازمندیم. ما امروز به بسیج بالاتر از سازمان و نهاد بلکه به عنوان یک ساختار عظیم اجتماعی و یک فرهنگ نهادینه عمومی برای عبور از شرایط سخت و ساختن آینده‌ای برای نسل‌های بعدی نیازمندیم.

ربیعی گفت: ما نیازمند بسیجی همگانی هستیم تا جامعه زخم خورده از تحریم را با وحدت، همدلی، فداکاری، دگرخواهی و ندیدن نفع شخصی در عبور از این شرایط تاریخی التیام بخشیم.

کد خبر: ۵۶٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha