۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
بازار سرمایه به زودی دچار تحولات اساسی می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

بازار سرمایه به زودی دچار تحولات اساسی می شود

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ایجاد تحولات اساسی در ساختار بازار سرمایه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی صبح سه شنبه در دفترش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدوار به ایجاد تحولات جدی در ساختار بازار سرمایه است، اظهار داشت: سازمان بورس اهمیت ویژه ای در اقتصاد کشور دارد بنابراین کمیسیون اقتصادی مجلس با مصوبات خود به دنبال ایجاد تحول در این بازار است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس، ارتقا جایگاه بازار سرمایه از طریق تقویت اصلاح ساختاری سازمان بورس است که با اجرای آن، اتفاقات خوبی رقم می خورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یادآور شد: یکی از این مصوبات، انتخاب رئیس سازمان بورس با حکم رئیس جمهور با پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصمیم هیئت وزیران است.

پور ابراهیمی با اشاره به نقش مهم و محوری سازمان بورس در تصمیم‌های اقتصادی هیئت وزیران عنوان کرد: نقش بازار سرمایه شبیه به ساختار بازار پول خواهد شد بر این اساس بازار سرمایه با محوریت بازار بورس، نقش متناظر بانک مرکزی را در هیئت دولت ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: با مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس، هیئت مدیره سازمان بورس به صورت غیرموظف و با شرایط ویژه انتخاب می شود و افرادی می توانند عضو این هیئت مدیره باشند که حداقل ۱۰ سال سابقه تخصصی و اجرایی در بازار سرمایه داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل ساختار نظارتی جدید در بازار سرمایه نیز بیان کرد: این مهم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

پورابراهیمی اظهار داشت: ویرایش نهایی مصوبات این کمیسیون ظرف چند روز آینده انجام و گزارش نهایی آن ابلاغ و عملیاتی می شود.

کد خبر: ۵۶٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha