۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
زراعت چوب در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی مازندران اجرا می‌شود
سرپرست اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری:

زراعت چوب در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی مازندران اجرا می‌شود

ساری- عطایی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری از شناسایی یک‌هزار هکتار برای اجرای طرح زراعت چوب در استان خبر داد و گفت: این طرح امسال اجرا می‌شود.

اسحاق عطایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح زراعت چوب در مازندران گفت: تاکنون یک‌هزار هکتار از عرصه های مازندران برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

وی به فواید اجرای طرح زراعت چوب اشاره و اضافه کرد این طرح می تواند به تولیدات چوبی و صنایع سلولزی کمک شایانی داشته باشد و در کاهش بهره برداری از سطح جنگل ها تاثیرگذار است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با عنوان اینکه تفاهمنامه های مشارکتی با دستگاه‌های مختلف برای اجرای طرح زراعت چوب منعقد شده است، گفت: عرصه هایی در حاشیه آب بندان ها نیز برای زراعت چوب شناسایی شده است.

عطایی به اهمیت جنگل های شمال به عنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسای یاد کرد و گفت: با توجه به اتمام قراردادهای جنگلداری، مطالعات نیمه تفصیلی و تعیین کاربری های جنگل های شمال تهیه و تدوین شده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه ها در قالب قراردادهای حفاظتی صیانت می شوند، گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ نیروی حفاظتی مشغول صیانت از عرصه های طبیعی هستند.

کد خبر: ۵۶٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha