۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
 افزایش قیمت مرغ در پی کاهش جوجه ریزی قابل پیش بینی بود
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ تهران:

افزایش قیمت مرغ در پی کاهش جوجه ریزی قابل پیش بینی بود

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: به علت کاهش جوجه ریزی در اواخر مهرماه سال جاری و کمبود مرغ افزایش قیمت مرغ گرم در بازار پس از ۴۵ روز قابل پیش بینی بود.

بازار؛ گروه اصناف: مهدی یوسفی خانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: متاسفانه به علت عرضه کم مرغ در بازار در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت آن به حدود ۳۶ هزار تومان در بازار هستیم و این موضوع خانواده ها را در تامین این کالای مصرفی بسیار نگران کرده است.

وی گفت: نبود امنیت برای تولیدکنندگان در تامین نهاده‌ها از جمله سویا، ذرت و خوراک مرغ سبب شده در ماه‌های اخیر مرغداری ها جوجه ریزی کمی داشته باشند.

جوجه ریزی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد جوجه ریزی توسط تولیدکنندگان کم شده است، گفت: در صورتی که نهادها و خوراک مرغ به راحتی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد مرغداری ها نیز می توانند بر اساس نیاز بازار جوجه ریزی کنند.

وی اظهارداشت: در صورتی که نهادها و خوراک مرغ با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد در این صورت قیمت مرغ زنده درب مرغداری ها ۱۴ هزار تومان و در بازار حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باید باشد.

مهدی خانی یادآورشد: بخش زیادی از خوراک مرغ را تولید کنندگان از بازار آزاد با چند برابر قیمت واقعی تهیه می‌کنند و هم اکنون سویای مورد نیاز مرغداری‌ها در بازار که باید ۳۵۰۰ تومان باشد تولیدکنندگان به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار تومان می‌خرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که مرغ زنده درب مرغداری ها به قیمت ۲۵ هزار تومان فروخته شده است و این نشان از سوء استفاده در بازار است در حالی که اگر نهادها و خوراک مرغ به قیمت آزاد نیز حساب شود باید قیمت مرغ زنده ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان به کشتارگاه‌ها تحویل و مرغ آماده مصرف گرم نیز به قیمت ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد.

نهاده های دامی به دست تولیدکننگان واقعی نمی رسد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه مسئولان دولتی اعلام کردند که امسال نیز همانند سال گذشته نهاده های مورد نیاز مرغداری‌ها وارد کشور شده است، گفت: اگر هم خوراک مورد نیاز نهاده‌های دامی مانند سال گذشته وارد کشور وارد شده ولی به دست تولیدکنندگان واقعی نرسیده و مرغداری‌ها هم اکنون مجبور به خرید نهاده های خود از بازار آزاد هستند.

یوسف خانی با بیان اینکه هنگام جوجه ریزی تولید کنندگان نگران تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز خود هستند، گفت: این مسئله سبب می شود که تولیدکنندگان رغبتی به تولید مرغ نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران تاکید کرد: کاهش عرضه در بازار ناشی از نگرانی عمده تولیدکنندگان است و کمبود فعلی مرغ در بازار دلیل عمده این مسئله است که خوراک مرغ به موقع به دست تولیدکنندگان نرسیده است.

تا ۵ روز آینده قیمت مرغ ۷ تا ۸ هزار تومان کاهش می یابد
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در اوایل مهرماه سال جاری را در ۵ روز اخیر با افزایش قیمت مرغ شاهد بودیم چون مرغ پس از ۴۵ روز به بازار عرضه می شود.

این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران یادآورشد: ۵ روز از کمبود مرغ در بازار گذشته و پیش‌بینی ما این است تا ۵ روز آینده با عرضه  بیشتر مرغ توسط تولیدکنندگان در بازار از روز شنبه آینده شاهد کاهش قیمت ۷ تا ۸ هزار تومانی مرغ در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور دست‌اندرکاران برگزار شد، مقرر گردید که پشتیبانی امور دام در سطح شهر و میادین به صورت گسترده  توزیع مرغ را غاز کند و توزیع مرغ منجمد نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در پایان با اشاره به کمبود عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار گفت: پیش از این قرار بود که هر روز ۲۰۰ تن مرغ گرم و منجمد با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار تهران به فروش برسد اما به علت کاهش عرضه مرغ توزیع آن در میادین میوه و تره بار به این مقدار مقدور نشد.

کد خبر: ۵۶٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha