۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
توضیحات وزارت نفت در باره سهام پالایش یکم

توضیحات وزارت نفت در باره سهام پالایش یکم

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر سرگردانی پالایش یکمی‌ها و ادامه اختلاف دو وزارتخانه برسر این صندوق، توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، در این توضیحات، علت تاخیر در بازگشایی نماد پالایش یکم تعیین تکلیف انتقال سهام جایزه اعلام شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه کاهش شاخص بورس طی ماه‌های گذشته، ارزش صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم نیز کاهش یافته است ابراز امیدواری شده است با رشد قیمت سهام شرکت‌های پالایشی، بازده سرمایه‌گذاری صندوق نیز به ارزش مناسبی برسد.

مشروح این اطلاعیه بدین شرح است:

همانگونه که استحضار دارند در راستای جزء (۴-۲) بند «الف» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و به منظور واگذاری سهام باقیمانده متعلق به دولت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) در شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، بندرعباس و تهران موضوع جزء «ج» بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۳۶۲۲/ت ۵۷۵۷۹ هـ مورخ ۱۳۹۹/۱/۲۰ هیئت محترم وزیران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر اساس دستور مقام عالی وزارت در هامش نامه شماره ۱۷۲۰۷۳ مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۲ به نمایندگی از سوی وزارت نفت نسبت به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم اقدام کرده است.

بر همین اساس و حسب هماهنگی کامل فی‌مابین وزارتخانه‌های نفت (شرکت ملی پالایش و پخش)، امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی)، سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم فراخوان پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق درباره واگذاری سهام مورد اشاره متعلق به دولت از تاریخ ۱۳۹۹/۶/۵ لغایت ۱۳۹۹/۶/۳۰ انجام می‌پذیرد.

در راستای اجرای مفاد ماده (۱۲) اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم، مدیر صندوق گزارشی از نتایج پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری به همراه تأییدیه بانک و متولی صندوق و نیز فهرست و تعداد سهام پیشنهادی موضوع واگذاری مطابق با مجوز اعطا شده به صندوق و متناسب با مبالغ جمع‌آوری شده را به منظور دریافت مجوز فعالیت صندوق به سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌دارد.

بر همین اساس، سازمان خصوصی‌سازی طی نامه شماره ۱۷۹۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۷/۱۴ تعداد سهام قابل واگذاری شرکت‌های پالایشی مورد اشاره را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه منعکس و از سوی شرکت اخیرالذکر در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۱۹ در سامانه سیستم BBS بورس سهام به صندق انتقال می‌یابد.

با توجه به مجوزهای اخذ شده از سوی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و تهران از سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس و اوراق بهادار درباره برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده درباره افزایش سرمایه شرکت، از سوی شرکت‌های مورد اشاره به ترتیب در تاریخ‌های ۱۱۳۹۹/۷/۱۵ و ۱۳۹۹/۷/۹ جلسات مجامع عمومی برگزار می‌شود.

بر همین اساس و به منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران واحدهای صندوق از منابع ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و تهران موضوع تعلق سهام جایزه، سهام انتقال یافته از شرکت‌های پالایشی اخیـرالـذکر بـه صندوق سرمـایه‌گـذاری پـالایشی یکم، حسب تصـویب‌نـامـه شماره ۹۱۲۰۰/ت ۵۸۱۴۴ هـ مورخ ۱۳۹۹/۸/۱۲ هیئت محترم وزیران مبنی بر کلیه حقوق مالکانه سهام از جمله سود سهام، حق تقدم و سهام جایزه، متناسب با سهام مورد انتقال، متعلق به صندوق مربوط خواهد بود. به همین لحاظ از سوی سازمان خصوصی‌سازی طی نامه شماره ۲۱۰۳۶ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۱ موضوع انتقال سهام جایزه، سهام انتقال یافته از شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و تهران به صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه منعکس شده و از سوی مدیر صندوق موضوع انتقال سهام مزبور در دست پیگیری و انجام است.

بدیهی است به محض انتقال سهام جایزه به صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم و هماهنگی لازم از سوی مدیر صندوق با سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اخذ مجوز فعالیت صندوق اقدام و بازگشایی نماد معاملاتی صورت پذیرد.

همانگونه که استحضار دارند با توجه به کاهش قیمت سهام شرکت‌های پالایشی از جمله شرکت‌های پالایشی مورد اشاره به طبع کاهش شاخص بورس در طی ماه‌های گذشته، ارزش صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم نیز کاهش یافته است. انتظار می‌رود با رشد قیمت سهام شرکت‌های پالایشی، بازده سرمایه‌گذاری صندوق نیز به ارزش مناسبی برسد.»

کد خبر: ۵۶٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha