۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
روزانه ۴۵۰ تن مرغ با نرخ مصوب در گیلان توزیع می‌شود
استاندار گیلان:

روزانه ۴۵۰ تن مرغ با نرخ مصوب در گیلان توزیع می‌شود

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ تن مرغ با قیمت مصوب در استان توزیع می‌شود، گفت: شهروندان برای دسترسی به اقلام اساسی نباید مشکل داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در ستاد استانی تنظیم بازار که فرمانداران شهرستان ها نیز به صورت ارتباط تصویری در جلسه حضور داشتند؛ به ۲۰ هزار و ۴۱۵ مورد بازرسی و نظارت مستمر و نیز گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و رتبه چهارم کشوری در هر دو بخش اشاره و خاطرنشان کرد: استمرار و تشدید نظارت و بازرسی‌ها مورد انتظار جدی است.

وی بر ضرورت کنترل قیمت و تعادل و وجود انصاف و عدالت در بازار تاکید و خاطرنشان کرد: قدردان همراهی اصناف و بازاریان و درک شرایط توسط آنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت علیرغم شرایط سخت و دشوار اقتصادی برای تامین کالاهای اساسی یارانه پرداخت می کند، گفت: روا نیست که با حمایت های صورت گرفته از طریق شبکه تولید یا توزیع، به مردم جفا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش فداکارانه تولیدکنندگان در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و همراهی منصفانه با مردم اشاره کرد و افزود: وجود مشکلاتی در زنجیره تولید تا توزیع در استانی که قطب بزرگ تولید مرغ است، جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان برای دسترسی به مرغ با نرخ مصوب با وجود تولید روزانه ۴۵۰ تن به صورت میانگین نباید مشکل داشته باشند، گفت: سازمان جهاد کشاورزی بر تامین نیاز حداقل ۲۵۰ تن مرغ استان، سازمان صمت بر نحوه توزیع و تعزیرات حکومتی بر کشتارگاه ها و مبادی خروجی استان نظارت جدی داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت جلوگیری از خروج خارج از روال قانونی مرغ به استان های دیگر تاکید و تصریح کرد: نیمی از تولید استان براساس مجوز، بخشی از نیاز استان های همجوار و مرکز کشور را تامین می کند اما شایسته نیست که مردم گیلان با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در خصوص تامین روغن سرخ‌کردنی مورد نیاز بازار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته، اظهار کرد: برای تامین مابه التفاوت نیاز استان پیگیری های لازم در دستور کار قرار دارد.

زارع با بیان اینکه در خصوص تامین آرد مورد نیاز کمبودی نداریم، گفت: سهمیه آرد تعیین شده شهرستانی، تعلق به مردم آن خطه دارد و اختصاص نیاز مازاد، در صلاحیت کارگروه آرد و نان است.

کد خبر: ۵۵٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha