۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ضرورت حذف نفت از بودجه و جایگزینی درآمدهای مالیاتی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

ضرورت حذف نفت از بودجه و جایگزینی درآمدهای مالیاتی

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بودجه کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کنیم که در این راستا باید درآمدهای مالیاتی را جایگزین آن کنیم.

به گزارش بازار، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و ضرورت اصلاح ساختار بودجه کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: دولت اعلام کرده بود لایحه اصلاح ساختار بودجه را پس از بررسی های کارشناسی به مجلس ارائه می دهد اما دولت متاسفانه تا به امروز این کار را انجام نداده است.

وی ضمن اشاره به مشکلاتی که در حوزه بودجه ریزی کشور وجود دارد، از ضرورت اصلاح آن تا سال آینده گفت و بیان کرد: در دور پیش، دولت با اصلاحات ساختاری بودجه مخالفت کرد و چون زمان خیلی محدود بود تنها برخی از احکام بودجه اصلاح شدند نهایتا بودجه سال جاری تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تغییرات بودجه را زمان بر دانست و تصریح کرد: این اقدام نیازمند یک کار کارشناسی است و بدنه دولت که در زمینه اجرای بودجه کشور نقش اصلی را دارند باید این کار را انجام دهند اما چون این کار زمین مانده بود؛ مجلس به آن ورود کرد و ۱۲ حکم در این راستا صادر شد.

وی به جزئیات تغییرات بودجه ای کشور که مجلس مصوب کرده است اشاره و عنوان کرد: بر این اساس، دولت مکلف است لایحه بودجه سنواتی ۱۴۰۰ را با احکام جدید ارائه دهد و در صورتی که دولت این احکام را ارائه دهد، مجلس موظف است ساختارها را تغییر دهد.

کوچکی نژاد افزود: بخشی از این اصلاح ساختارها مربوط به پرداخت های حقوق ها است. امروز شاهد ناهماهنگی هایی در پرداخت ها هستیم که این مسئله سبب می شود بسیاری از کارکنانی که در زیر مجموعه دولت هستند، از نحوه پرداخت و ترتیب آن ها گلایه کنند و بنابراین تلاش مجلس هماهنگ کردن این پرداخت ها است.

وی از اصلاح پرداخت های کمکی و حمایتی به عنوان بخش دوم اصلاحات ساختار بودجه گفت و اظهار کرد: سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد به بخش زیادی از مردم کمک می کنند که گاها کارهای انها با یکدیگر تداخل دارند و به همین جهت مجلس تلاش دارد این پرداخت های حمایتی ساماندهی شود و در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کد برای این فعالیت ها و پرداخت ها وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نفت به عنوان یکی از مهم ترین و ضروری ترین اصلاحات ساختاری بودجه اشاره و تاکید کرد: باید بودجه کشور را از درآمدهای نفتی بی نیاز کنیم و می توانیم مالیات ها را جایگزین آن ها کنیم. البته در زمینه دریافت دقیق مالیات دچار مشکل هستیم و در این حوزه، دولت را موظف کردیم، فهرست معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای را به مجلس ارائه کند.

کد خبر: ۵۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha