۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
اهتمام ویژه مجلس برای قانون شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اهتمام ویژه مجلس برای قانون شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس از اهتمام ویژه مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی تولید و تامین مسکن گفت و اظهار کرد: مجلس مجدداً جلساتی را در این زمینه برگزار کرد و مطمئناً این طرح بار مالی جدید بر دوش دولت ایجاد نمی کند بنابراین خلق پولی در کار نخواهد بود.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی با بیان اینکه دو فوریت جهش تولید و تامین مسکن در مجلس رای آورد، گفت: حدود ۲۸ جلسه کارشناسی با حضور تمام اهالی فن از بخش خصوصی، دولتی و مرکز پژوهش ها در این رابطه برگزار شد و این طرح با توجه به مشکلاتی که در حوزه مسکن وجود دارد، یکی از مواردی بود که از ابتدای مجلس یازدهم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه در تمام جلسات کارشناسی وزارت راه و شهرسازی حضور داشت، عنوان کرد: در روزی که قرار بود دو فوریت طرح در مجلس به رای گذاشته شود، نماینده وزارت اقتصاد به جای وزارت راه و شهرسازی در مجلس حضور داشت در حالی که متولی امر وزارت راه و شهرسازی است. این مسئله سبب مخالفت دولت شد اما دو فوریت آن رای آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ارجاع طرح به کمیسیون های تخصصی، بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح سه محور اصلی تامین زمین، تامین منابع مالی و تامین مصالح ساختمانی دارد، حوزه اقتصادی دولت به آن ایراد گرفت. هر چند بخش های زیادی از حوزه اقتصادی دولت در جلسات کارشناسی حضور داشتند اما روز رای گیری نماینده دولت از وزارت اقتصاد و دارایی بود.

وی با بیان اینکه علت ابراز مخالفت دولت با طرح مذبور، ادعا در خصوص خلق پول و رشد نقدینگی بود، اظهار کرد: طرح پس از ارجاع به کمیسیون های تخصصی در چند جلسه مجدد بررسی شد و مشخص کردیم، تامین منابع مالی برای طرح، خط اعتباری جدیدی ایجاد نمی کند.

حسینی از اهتمام ویژه مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی تولید و تامین مسکن گفت و اظهار کرد: مجلس مجددا جلساتی را در این زمینه با حضور کارشناسان، دولتمردان، مرکز پژوهش های مجلس و ریاست مجلس برگزار کرد و مطمئنا این طرح بار مالی جدید بر دوش دولت ایجاد نمی کند و بنابراین خلق پولی در کار نخواهد بود زیرا اساسا پایه پولی را تغییر نمی دهد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی به برخی از منابع این طرح اشاره کرد و افزود: تمام منابع برگشتی از اقساط مسکن مهر، مسکن اولی ها و بودجه های سنتواتی دولت و پایه های درآمدی جدید مانند مالیات بر عایدی سرمایه و خانه های خالی خواهد بود. این منابع در حال بررسی هستند و به زودی قانون خواهند شد و از این حیث، دولت در سال های آتی، منابعی را از قبل مسکن درآمد خواهد داشت و این نکته مثبتی برای دولت نیز خواهد بود.

کد خبر: ۵۵٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha