۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
آغاز کوچ ۲ هزار خانوار عشایری به مناطق گرمسیری استان ایلام
مدیرکل امور عشایری استان ایلام خبر داد

آغاز کوچ ۲ هزار خانوار عشایری به مناطق گرمسیری استان ایلام

ایلام- یاسمی، مدیرکل امور عشایری استان ایلام از آغاز کوچ دو هزار خانوار عشایری به مناطق گرمسیری استان ایلام خبر داد و گفت: شرایط لازم برای کوچ عشایر فراهم شده است.

فرشاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۹ کانون عشایری برای استقرار عشایر کوچ‌رو در این استان وجود دارد، که هر ساله حدود دو هزار خانوار از عشایری استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه، لرستان و همدان در مناطق قشلاقی ایلام مستقر می شوند.

وی با اشاره اینکه کوچ عشایر در استان ایلام از ابتدای آذرماه آغاز و تا نیمه‌دوم فرودین‌ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: امسال به دلیل مسئله کرونا، رویه کوچ سنتی عشایر به دلیل شیوع کرونا به کوچ ماشینی تغییر کرده و عشایر مجاز به کوچ سنتی نیستند.

یاسمی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای نحوه استقرار عشایر و تامین نیازهای آنها اندیشیده شده است، بیان کرد: ۷۳ جایگاه نفت و گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز عشایر آماده ارائه خدمات به عشایر کوچنده استان است.

وی عنوان کرد: جامعه عشایر استان ایلام با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۱ درصد جمعیت استان و ۵ درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند. 

مدیرکل امور عشایری ایلام بیان کرد: ارزش اقتصادی تولیدات عشایر ایلام سالانه بیش از هزار میلیارد تومان است.

جامعه عشایری استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

کد خبر: ۵۵٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha