۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
ایفای ۱۰۰ درصدی تعهدات ارزی ۲ هزار و۳۷۱ صادرکننده/ ۱۵.۳ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور برگشت
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

ایفای ۱۰۰ درصدی تعهدات ارزی ۲ هزار و۳۷۱ صادرکننده/ ۱۵.۳ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور برگشت

اصفهان - قمری؛ مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات تا به امروز دو هزار و ۳۷۱ صادرکننده با بیش از ۱۷ میلیارد یورو صادرات نسبت به ایفای ۱۰۰ در صدی تعهدات ارزی خود اقدام کردند و ۱۵.۳ میلیارد یورو را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداندند.

احسان قمری در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به پیگیری های لازم برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات تا به امروز دو هزار و ۳۷۱ صادر کننده با بیش از ۱۷ میلیارد یورو صادرات نسبت به ایفای صد در صدی تعهدات ارزی خود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این دسته از صادرکنندگان حدود ۱۵.۳ میلیارد یورو را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداندند، ابراز داشت: بر اساس تقسیم بندی انجام شده، صادرکنندگان در خصوص ایفای تعهدات ارزی در پنج گروه تقسیم شده اند.

بازگشت ۱۷.۱ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: صادرکنندگان با رفع تعهد ارزی بین ۷۱ تا ۹۹ درصد نیز تاکنون ۱۷.۱ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگرداندند.

وی با اشاره به اینکه جامعه صادرکنندگان ۶۸ درصد از تعهدات خود را ایفا کرده اند، بیان داشت: این افراد تاکنون ۵۳.۱ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی ایران بازگرداندند.

تدابیر موثر برای سرعت بخشیدن به ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان
قمری با اشاره به اینکه دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تدابیر موثری برای سرعت بخشیدن به ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اندیشیده است، افزود: امیدواریم با این تدابیر و اقدامات انجام شده در این حوزه تعهدات ارزی صادرکنندگان افزایش یابد.

وی همچنین از تشکیل جلسات کارگروه توسعه صادرات خبر داد و ادامه داد: اولویت اصلی در این کارگروه تلاش به منظور مساعدت به صادرکنندگان با هدف ایفای تعهدات ارزی است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: جامعه هدف این کارگروه صادرکنندگانی است که بیش از یک میلیون یورو صادرات داشته اند و نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نکرده اند.

کد خبر: ۵۵٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha