۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر غربالگری مسافران کرونایی

نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر غربالگری مسافران کرونایی

جلالی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به منظور اطمینان از اتصال سامانه پذیرش مسافران شرکت‌های هواپیمایی داخلی در فرودگاه بین المللی مهرآباد به سامانه ماسک وزارت بهداشت، از ترمینال‌های فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد.

به گزارش بازار، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در بازدید ابوالقاسم جلالی که با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، سامانه پذیرش مسافر شرکت‌های هواپیمایی داخلی از نظر اتصال به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونای وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وزارت بهداشت متصل شده اند.

بر این اساس ابتدا در زمان فروش بلیت، وضعیت مسافر از طریق اتصال به بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در وب سرویس ماسک وزارت بهداشت استعلام گرفته شده و در صورت ابتلا مسافر به کرونا، بلیت صادر نمی‌شود.

همچنین وضعیت مسافران در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از وب سرویس مذکور استعلام و در صورت ابتلا به کووید ۱۹، کارت پرواز صادر نمی‌شود.

این شرایط فقط برای مسافرانی است که قبلا به کرونا مبتلا شده و نام آنان در سامانه فوق درج شده است و این مسافران پس از بهبود و با داشتن تست منفی کرونا می‌توانند برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر: ۵۵٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha