۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
برای حل مشکلات اقتصادی و صنعتی قم باید علم و فناوری اولویت اول استان باشد
رئیس پارک علم و فناوری قم:

برای حل مشکلات اقتصادی و صنعتی قم باید علم و فناوری اولویت اول استان باشد

قم - اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم ورود شرکت شهرک‌های صنعتی قم به زیست بوم فناوری را ضروری دانست و گفت: اگر اولویت استان مقوله علم و فناوری باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی و صنعتی برطرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پارک علم و فناوری استان قم، سید حسین اخوان علوی در بازدید سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از پارک علم و فناوری قم با اشاره ظرفیت‌های مشترک این دو مرکز، گفت: اگر اولویت استان مقوله علم و فناوری باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی و صنعتی استان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند در تأمین فضای استقرار واحدهای فناور با پارک همراهی کند، گفت: لازم است یکی از عناصر فعال زیست بوم فناوری استان شرکت شهرک‌های صنعتی باشد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت و فناوری به یکدیگر نیاز دارند، گفت: برای ایجاد انگیزه و حمایت از واحدهای فناور از هرگونه همکاری و همراهی با شرکت شهرک‌های صنعتی فروگذار نخواهیم کرد.

ارتباط صنعت و فناوری حیاتی و ضروری است
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه یک فناور باید عاشق و علاقه‌مند به کارش باشد، گفت: صنعت و فناوری بدون یکدیگر نمی‌توانند حیات کاملی داشته باشند.

علیرضا میثاقی با بیان اینکه جوانان فناور عضو پارک باید دلگرمی و حمایت داشته باشند، گفت: در کشورهای پیشرفته دیگر به صنایع آلاینده بزرگ توجهی نمی‌شود و شرکت‌های دانش بنیان آینده اقتصادی آن‌ها را تأمین می‌کنند.

تأکید بر فصل مشترک همکاری دو جانبه
وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های کنونی پارک پاسخگوی نیازهای فناوری ظرفیت استان نیست، گفت: واقعاً دیدگاه‌ها باید به مقوله علم و فناوری متفاوت باشد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه فناوران باید نیازهای صنعتی استان را تأمین کنند، گفت: ارتباط صنعت با فناوری باید دوجانبه و تنگاتنگ باشد.

میثاقی با اشاره به اینکه می‌توانیم با پارک در راه‌اندازی مرکز نوآوری همکاری کنیم، گفت: معتقدم میان پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های ظرفیت‌های همکاری و تعامل بالایی وجود دارد و می‌توانیم در قالب امضای تفاهم نامه این توانمندی‌ها را فعال کنیم.

شایان ذکر است، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و هیئت همراه از دو واحد فناور دانش بنیان قم بازدیدکردند.

کد خبر: ۵۵٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha