۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
پرداخت یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی مغایرتی با مصوبه مجلس ندارد
نایب رئیس مجلس:

پرداخت یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی مغایرتی با مصوبه مجلس ندارد

نیکزاد، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم رشت، پرداخت یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون ایرانی را مخالف مصوبه مجلس ندانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، راه نجات کشور را تفکر بسیجی دانست و گفت: اگر مسئولان تفکر و اندیشه بسیجی داشته باشند و به مردم خدمت کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با اشاره به قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی عنوان کرد: نهایتا پس از مقاومت ۳ الی ۴ ماهه دولت در برابر این مصوبه که بهانه نبود بودجه برای اجرا نکردن آن مطرح می‌شد، سرانجام دولت تصمیم جدیدی اتخاذ کرده است و مقرر شده یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مردم ارائه کند. دولت قصد دارد با این اقدام،  مصوبه مجلس را به حاشیه برده و مجلس را تضعیف کند.

وی با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر در رأس امور بودن مجلس اضافه کرد: مجلس باید روی این مصوبه دولت تحقیق و تفحص کند و هر دستگاهی از اجرای مصوبه مجلس درخصوص اهدای کارت اعتباری برای تهیه کالاهای اساسی سرپیچی کند، باید مجازات شود.

کوچکی نژاد درخصوص ممنوعیت تردد بعد از ساعت ۲۱ در ایام پیک کرونا گفت: این اقدام در حالی صورت می گیرد که هیچ تبصره ای برای افرادی که مجبور به تردد بعد از این ساعت هستند، در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر عنوان شده که بسیاری از مردم در برابر فرمانداری ها تجمع کرده اند تا کارت تردد دریافت کنند، ولی کسی پاسخگوی آنها نیست، آیا این تجمعات جزو روش های مبارزه با کروناست؟

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، اعطای یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مردم را بیانگر ضعف مجلس ندانست و تصریح کرد: این ضعف مجلس بوده بلکه هنر مجلس است که دولت را ملزم به اجرای قانون کرد، حال اگر دولت می خواهد افزون بر مصوبه مجلس، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیز به ۳۰ میلیون ایرانی ظرف مدت ۴ ماه پرداخت کند، منعی ندارد.

نایب رئیس مجلس افزود: هر چند منابع این پرداخت یارانه باید مورد تایید مجلس باشد، مجلس می خواهد اقتصاد و معیشت مردم را ساماندهی کند و این مسئله بیانگر هنر مجلس است و نه ضعف آن.

کد خبر: ۵۵٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 1
      چندماهه مردم بدبخت راسرکارگذاشتیدبااین وعده هاپس کو؟