۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۲۸۰۰ واحد صنفی اهر در محدودیت‌های کرونایی مشمول تعطیلی شدند/ پلمب۱۲ واحد متخلف
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر:

۲۸۰۰ واحد صنفی اهر در محدودیت‌های کرونایی مشمول تعطیلی شدند/ پلمب۱۲ واحد متخلف

اهر- زاهدی فر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر با قدردانی از همکاری اصناف و کسبه و بازاریان در اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اهر گفت: ۲۸۰۰ واحد صنفی اهر در محدودیت‌های کرونایی مشمول تعطیلی شده‌اند.

سیروس زاهدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر برای کمک به پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا با همکاری در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا همکاری بسیار عالی داشتند.

وی ادامه داد: برابر مشاوره‌هایی که از اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و بازاریان گرفته بودیم و جلسات متعددی نیز با حضور نمایندگان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی در فرمانداری برگزار شده بود؛ اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا عملیاتی شد.

زاهدی فر افزود: چهار اکیپ بازرسی متشکل از بسیج اصناف، اداره صمت‌، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و نیروی انتظامی که از نخستین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی از صبح تا شب بر نحوه رعایت محدودیت‌های اعلام شده نظارت می‌کنند.

۹۸ درصد از اصناف اهر محدودیت‌های کرونایی را اجرا کرده‌اند
وی سپس گفت: حدود ۹۸ درصد از اصناف شهرستان اهر محدودیت‌های کرونایی را اجرا کرده‌اند و با صنوفی که رعایت نمی‌کردند با خواهش، تمنا و تذکر و گاهاً مجبور به پلمب خواستیم تا این محدودیت‌ها در بین صنوف به صورت یکسان رعایت شود.

زاهدی فر ابراز داشت: اصناف و بازاریان خواسته‌ها و مطالبات به حقی داشته و دارند؛ شاید بعضاً ناملایماتی هم پیش آمد ولی قلباً نمی‌خواهیم سلامت عموم مردم به هر طریقی به خطر افتد؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مصوبات ستاد مقابله با کرونا عین قانون است در همین راستا باید در تبعیت از رهبری؛ به تصمیمات اتخاذ شده عمل کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا دو هفته‌ی آینده طبق مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا؛ ادامه خواهد داشت تا شاید بتوانیم در حفظ سلامتی مردم تأثیر بگذاریم. همچنین از حمایت‌های خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان اهر قدردانی می‌کنم.

تذکر به ۵۰ واحد صنفی متخلف
وی گفت: در نخستین روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی؛ ۱۲ واحد صنفی که نسبت به محدودیت‌های اعمال شده بی‌توجه بودند پلمب شدند و ۵۰ واحد صنفی نیز با تذکر و خواهش نیاز به پلمب نشد؛ هرچند هدف این است که پلمب واحدهای صنفی را به صفر برسانیم.

زاهدی فر افزود: تاکنون اصناف و کسبه و بازاریان در رعایت محدودیت‌های کرونایی همکاری صمیمانه و بی‌نظیری داشتند که می‌توان گفت کسبه و اصناف به صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی کسب و کار اقدام کردند و نیازی به تذکر یا پلمب پیدا نشد.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از این‌که برخی از اصناف با وجود اعلام محدودیت‌ها؛ اقدام به تعطیلی نکرده بودند مورد بررسی قرار گرفت و به تک‌تک گزارشات مردمی رسیدگی کردیم شاید برخی‌ها حاضر به تعطیلی نبودند اما تعداد آن‌ها هم انگشت شمار بود؛ ولی سعی کردیم تا قانون و محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی به صورت یک‌سان اعمال شود.

وی افزود: از همشهریان و اصناف تقاضا دارم در امور اجرایی شاید نقص و ضعف‌هایی داشتیم اما انتظار داریم به یاری‌مان بشتابید تا نقص‌ها و ضعف‌هایمان را جبران کنیم. گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر حدوداً شامل ۲۸۰۰ واحد صنفی می‌شود که در محدودیت‌های ۲ هفته‌ای کرونا مجبور به تعطیلی شده‌اند.

ضرورت توجه به چک‌های برگشتی اصناف و عملیات بانکی صنوف
زاهدی فر اظهار داشت: خواسته‌هایی از طرف فرماندار شهرستان اهر در رابطه با پرداخت تسهیلات حمایتی از کسب و کار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به استانداری آذربایجان‌شرقی ارائه شده و انتظار می‌رود تا دولت در شرایط سخت از اصناف و کسبه حمایت کند.

وی گفت: همچنین در درخواست از استانداری آذربایجان‌شرقی در زمینه چک‌های اصناف و عملیات بانکی صنوف مدنظر قرار گیرد؛ همان‌طور که می‌دانید اصناف در رابطه با برگشت نخوردن چک‌هایشان مطالبات و درخواست‌های زیادی دارند از این‌رو برای پیگیری و به نتیجه رساندن درخواست‌های اصناف و کسبه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

کد خبر: ۵۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha