۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
۲۴ درصد روستاهای خراسان شمالی به اینترنت دسترسی ندارند
استاندار خراسان شمالی:

۲۴ درصد روستاهای خراسان شمالی به اینترنت دسترسی ندارند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند که ۲۴ درصد آن‌ها به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تأکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌ها و استفاده از فناوری‌های ارتباطی نقش مؤثری در توسعه پایدار مناطق محروم و روستایی به‌ویژه در استان‌های مرزی دارد،اظهار داشت: اکنون دسترسی به اینترنت کل روستاهای استان ۷۶ درصد است.

وی در این دیدار با قدردانی از اختصاص بیشترین میزان فیبر نوری به مناطق روستایی در سطح کشور به این استان باهدف ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در مناطق روستایی از سوی وزارت فناوری و اطلاعات گفت: در شهرستان مرزی و درحال‌توسعه راز جر گلان اجرای پروژه فیبر نوری  و دسترسی بیش از ۷۰ روستا به پهنای باند اینترنت جهت آموزش مجازی دانش آموزان در ایام شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد.

استاندار خراسان شمالی خواستار بهبود وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستاها و جاده‌های استان شد و افزود:اکثر جاده‌های محورهای اصلی استان فاقد پوشش اینترنت است که این دسترسی از الزامات استان است.

شجاعی ادامه داد: استان دارای پنج شهرستان مرزی با جمعیتی افزون بر ۲۰۰ هزار نفر است که در این مناطق حدود ۲۶ درصد از ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان فاقد پوشش تلفن همراه و ۴۲ درصد نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

وی تصریح کرد: پوشش نامناسب اپراتورهای داخلی و عدم دسترسی به تلفن ثابت و تلفن همراه در پاسگاه‌های استان و هزینه بالای رومینگ بین‌المللی برای ساکنان مناطق مرزی نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است که این مشکلات باید با همکاری این وزارتخانه حل شود.

کد خبر: ۵۵٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha