۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
خودروهایی که شبانه در تهران حرکت کنند ۲۰۰هزار تومان جریمه می شوند
سکوت بی سابقه معابر تهران طی۵۰ سال اخیر در پی اعمال محدودیتهای کرونایی

خودروهایی که شبانه در تهران حرکت کنند ۲۰۰هزار تومان جریمه می شوند

در نخستین شب اجرای منع تردد خودروهای شخصی در سطح شهرها در کشور، سکوت و خلوتی خیابانها و معابر پایتخت، در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بازار؛ گروه اصناف: ستاد ملی مقابله با کرونا در مصوبه اخیر خود اعلام کرده است که به مدت ۱۴ روز تردد در معابر  شهرها ممنون شود تا شهروندان رفت و آمد خود را در سطح شهرها به حداقل ممکن کاهش دهند.

جریمه تردد خودرو ۲۰۰ هزار تومان
تعیین جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خودروهایی که بین ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهر تردد می کنند نیز سبب شده که شهروندان از ترس این جریمه سنگین خودروهای خود را وارد خیابان های پایتخت نکنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نخستین شب منع تردد خودروهای شخصی در معابر شهرهای کشور گفت: جریمه تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ درسطح شهر ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

علیرضا رئیسی افزود: منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در ستاد ملی موافقان و مخالفانی داشت، اما در نهایت کلیات آن را همه اعضای ستاد ملی و کرونا پذیرفتند و امشب نخستین شب اجرای این مصوبه در سطح کشور بود.

وی با بیان اینکه خبر منع تردد شهروندان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح سه شنبه هفته قبل توسط وزیر کشور اعلام شده بود، گفت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دوشنبه هفته گذشته آن را اطلاع رسانی کرده بود که از روز یکم آذرماه به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

واحدهای صنفی ساعت ۲۰ تعطیل کنند
سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونا سپس به صاحبان تمام واحدهای صنفی که می توانند فعالیت کنند، توصیه کرد: بعد از ساعت ۲۰ مغازه های خود را ببندند و برای تردد به منزل خود از تاکسی استفاده کنند.

رئیسی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور بحران بزرگی را به وجود آورده است و در شرایطی هستیم که اعضای ستاد ملی کرونا به طور مشخصی دنبال ایجاد محدودیت نیستند مگر این که چاره‌ای جز ایجاد محدودیت برای شهروندان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این محدودیت ها ممکن است در عمل نیز نواقصی داشته باشد، اظهارداشت: ما باید در ۲ هفته آینده بحران کرونا را به شدت کنترل کنیم تا بتوانیم به تدریج شاهد سیر نزولی انتشار ویروس کرونا در سطح کشور باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: این محدودیت دو هفته‌ای را همه ما موظف هستیم رعایت کنیم و بدون شک کاهش ترددها می تواند در چهار هفته آینده تاثیرات قابل توجهی را در سطح کشور بگذارد.

وی گفت: پیش از این محدودیت ها را در ۴۳ شهر که وضعیت آنها قرمز بود اعمال کردیم و خوشبختانه به تدریج با اعمال محدودیت های بیشتر بیماری کرونا در این ۴۰ شهر کاملاً سیر نزولی پیدا کرد و در آن ۳ شهر نیز روند رشد این بیماری متوقف شد.

۵۳ میلیون نفر در ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز
رئیسی افزود: هم اکنون ۱۶۰ شهر ما در وضعیت قرمز قرار دارد که ۵۳ میلیون نفر در این شهرها زندگی می‌کنند و اگر نتوانیم این محدودیت‌ها را اعمال کنیم با افزایش جانباختگان لطمات بسیار بزرگی به کشور وارد خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: با توجه به تجربه ای که درکشور داریم اگر ما در اعمال محدودیت ها بیش از ۸۵ درصد عمل کنیم قطعاً پس از دو هفته شاهد کاهش روند بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

خوشبختانه دومین روز اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی امروز نیز به صورت گسترده در خیابان‌های پایتخت به مورد اجرا گذاشته شده است و گزارش میدانی خبرنگار بازار حاکی از این است که واحدهای صنفی که در گروه ۳ و ۴ قرار دارند امروز نیز همانند روز گذشته در معابر تهران تعطیل هستند و مغازه های عرضه کننده مواد غذایی و نیازهای ضروری مردم و شعب بانک‌ها خدمت رسانی می کنند.

اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی سبب شده است که تردد شهروندان نیز در سطح شهر بسیار کاهش پیدا کند گرچه به علت بارش باران که از دو روز پیش در تهران آغاز شده است تردد خودروهای شخصی در خیابان ها نسبت به روزهای قبل از اجرای این مصوبه افزایش یافته است.

نتایج مثبت محدودیتهای تردد ۴ هفته بعد
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با تعطیلی گروه‌های شغلی سه و چهار و منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهرهای کشور و ممنوعیت سفر با شماره های غیر بومی در استانهای مختلف همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی سبب خواهد شد که تا ۴ هفته آینده بتوانیم نتایج مثبت این محدودیت‌ها را در کاهش جان باختگان کرونا و مبتلایان  ببینیم.

کد خبر: ۵۵٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha