۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
چگونه باتری گوشی های آیفون را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنیم
۱۲ ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون

چگونه باتری گوشی های آیفون را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنیم

گوشی های هوشمند به عنوان یک ابزار ارتباطی در زندگی شخصی و حرفه ای کاربران جایگاه ویژه ای دارند، اگرچه مدل های جدید دارای قابلیت های بیشتر و پیشرفته تری در مقایسه با مدل های قبلی هستند، اما اهمیت عمر طولانی باتری هنوز به قوت خود باقی است و انتخاب بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

 سیران خانعلی زاده؛ بازار: عمر باتری بلند مدت یکی از  فاکتورهای مهم برای انتخاب گوشی همراه هوشمند است چرا که  بسیاری از کسب وکاره و تقریبا تمامی ارتباطات از طریق این ابزار پرکاربرد انجام می شوند. گوشی های آیفون موجود در بازار دارای عمر باتری نسبتا خوب و مطلوب هستند، اما به نظر می رسد برای برخی از کاربران این میزان نیز کفایت نکرده و تعویض باتری جدید  تنها گزینه باقی مانده باشد، و به یقین هزینه ۴۹ تا ۷۰ دلار برای تعویض باتری خوشایند بسیاری نخواهد بود. اگر  به دنبال حفظ عمر باتری گوش های آیفون خود هستید، ادامه مقاله زیر را از دست ندهید.

۱:حالت کم مصرف را فعال کنید

یکی از قوی ترین سلاح های شما در برابر تخلیه باتری، حالت کم مصرف است. با فعال کردن این گزینه ، تلفن شما فقط مهمترین کارها را انجام می دهد، بنابراین فعالیت های پس زمینه غیر فعال خواهند شد. با کم شدن باتری به زیر ۲۰ درصد، حالت Low Power Mode به طور خودکار شروع به کار می کند (البته می توان آن را به صورت خودکار نیز فعال کرد). به قسمت Settings> Battery> Low Power Mode بروید و آن را روشن کنید و سپس آیکون باتری در گوشه بالا سمت راست زرد می شود.

۲:سفارشی کردن واکشی داده های جدید

داشتن ایمیل در تلفن بسیار راحت است و واکشی داده ها به این معنی است که صندوق ورودی شما همیشه جدیدترین پیام ها را دریافت و سپس به نمایش می گذارد. اما شما می توانید با جستجوی مداوم پیام های جدید یا موارد تقویم، نحوه وقوع این واکشی ها را سفارشی کنید تا تلفن باتری خود را خالی نکند. با رفتن به تنظیمات> گذرواژه ها و حساب ها> واکشی داده های جدید، فشار داده ها را خاموش کنید. در اینجا، می توانید داده های Push را به طور کامل غیرفعال کنید یا اینکه چند بار می خواهید آیفون برای بررسی محتوای جدید در برنامه های مختلف پشتیبانی از آن، انتخاب کنید.

۳:روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

نمایشگرهای تلفن های هوشمند این روزها بزرگتر و روشن تر هستند، اما صفحه های واضحی که شما را در شب بیدار نگه می دارند، باعث از بین رفتن عمر باتری شما می شوند. خبر خوب این است که شما می توانید به راحتی آن روشنایی را کم کنید. ابتدا روشنایی خودکار را فعال کنید. به Settings> Accessibility> Display & Text Size> Auto-Brightness بروید و آن را روشن کنید. سپس تلفن شما روشنایی خود را براساس وضعیت روشنایی فعلی تنظیم می کند. اگر نور کافی برای دیدن داشته باشید، صفحه نمایش خود را خاموش کرده و باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود.

۴:خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی

سرویس های موقعیت مکانی برای برنامه هایی مانند Google Maps یا Yelp مفید هستند، اما این پینگ های GPS می توانند سریع باتری را خراب کنند. سرویس های موقعیت مکانی را از طریق تنظیمات> حریم خصوصی> خدمات موقعیت مکانی به طور کامل خاموش کنید و تلفن شما تغذیه را متوقف می کند، با این حال، دسترسی به برخی از برنامه های مفید همانند  برنامه آب و هوایی شما برای آخرین پیش بینی، موقعیت مکانی  براساس Google  را از دست خواهید داد.   اما  اپل گزینه شخصی سازی نحوه استفاده اکثر برنامه ها از داده های مکان را فراهم آورده است ک شامل هرگز، هنگام استفاده از برنامه یا همیشه. به عنوان مثال "هنگام استفاده از برنامه" را برای Google Maps، است.

۵:پیشنهادات Siri را خاموش کنید

سیری قرار است به عنوان "دستیار دیجیتال" شما عمل کند، بنابراین در iOS  بر اساس فعالیت شما پیشنهادهایی را ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر بیشتر روزها قهوه دریافت می کنید، سیری ممکن است سفارش شما را در همان ساعتی که به طور معمول آن را انجام می دهید، پیشنهاد دهد. این عالی است، اما سیری  برای انجام این کار باید در پس زمینه کارهایی را انجام دهد و همین فعالیت مداوم نیازمند مقدار زیادی از شارژ باتری شما خواهد بود. برای غیر فعال کردن این برنامه  به تنظیمات> سیری و جستجو بروید. در بخش Siri Suggestions، می توانید آنها را در جستجو، در Look Up و در صفحه قفل فعال یا غیرفعال کنید.

۶:ارتعاشات را مدیریت کنید

آیا می دانید مکانیزم موجود در تلفن شما که  مسئولیت لرزش ها  را به عهده دارد عمر باتری را کاهش میدهند؟ در داخل گوش های آیفون از یک موتور کوچک که دارای وظیفه لرزش است بهره گرفته شده است که نیازمند انرژی است. برای غیر فعال سازی  کافی است مراحل زیل را  انجام دهید، تنظیمات <صداها<  و خاموش کردن ارتعاشات بر روی زنگ و حالت سایلنت را  فعال کنید.

۷:غیر فعال کردن  iCloud

ویژگی iCloud Photos اپل عکسهایی را که از تلفن گرفته اید به cloud ارسال می کند، بنابراین می توانید در سایر دستگاهها و وب ها به آنها دسترسی داشته باشید. این یک ویژگی خوب است، خصوصاً اگر تلفن شما گم شده، به سرقت رفته یا خراب شده باشد. اما  ارسال این  عکس ها به فضای ابری نیازمند شارژ باتری است، اگر در حین بیرون بودن به کمی باتری اضافی نیاز دارید و می خواهید ریسک کنید، این کار را از طریق تنظیمات> عکسها> عکسهای iCloud غیرفعال کنید.

۸:اعلان ها را کاهش دهید

اگر صفحه شما با پیش نمایش هر اعلانی که دریافت می کنید روشن می شود، با هر متن، هشدار اخبار جدید یا دنبال کردن توییتر انرژی مصرف می شود. قطع این وقفه ها باعث صرفه جویی در باتری و  افزایش عمر آن خواهد شد. اگر درصدد غیر فعال سازی  یک گزینه هستید تنها کافی است، صفحه را به سمت چپ بکشید و مدیریت را انتخاب کنید. در اینجا می توانید هشدار را بی صدا تحویل دهید، این بدان معناست که به مرکز اعلانات شما ارسال می شود، اما در صفحه قفل نشان داده نمی شود، صداها را پخش نمی کند یا یک بنر اعلانات را نشان نمی دهد. علاوه بر این،   می توانید اعلان های این برنامه ها  را کاملاً خاموش کنید. برای غیر فعال سازی به تنظیمات> اعلان ها بروید و نحوه و زمان برنامه های خاص را محدود کنید.

۹:وای فای را خاموش کنید

استفاده از Wi-Fi یک روش عالی برای کاهش میزان استفاده از داده است، اما معجزه ای برای باتری شما نمی کند. تلفن شما به طور مداوم شبکه های Wi-Fi نزدیک را جستجو می کند، به همین دلیل است که وقتی خارج از خانه هستید، لیست شبکه های موجود به طور مداوم بر روی گوشی شما ظاهر می شوند. سریعترین راه حل خاموش کردن Wi-Fi در تنظیمات> Wi-Fi است. کلید بالای صفحه را خاموش کنید. این کار را می توانید از طریق کشویی مرکز کنترل نیز انجام دهید. روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید تا خاموش شود. فقط به یاد داشته باشید که هنگام بازگشت به خانه یا مکانی با Wi-Fi ثابت آن را دوباره روشن کنید.

۱۰:بلوتوث و AirDrop را خاموش کنید

به طور مشابه، بلوتوث و AirDrop به طور مداوم به دنبال اتصال هستند، اما دلیلی برای فعال بودن آنها در همه زمان ها وجود ندارد. با رفتن به تنظیمات> بلوتوث و کشیدن ضامن برای خاموش کردن، بلوتوث را خاموش کنید. با رفتن به تنظیمات> عمومی> AirDrop> دریافت خاموش، AirDrop را خاموش کنید. همچنین می توانید AirDrop را از مرکز کنترل خاموش کنید. از آیفون X به بالا و از پایین صفحه یا در آیفون های قدیمی به پایین بکشید. گزینه های منو را در بالا سمت چپ کمی فشار دهید. در منویی که ظاهر می شود روی AirDrop ضربه بزنید و گزینه Receiving Off را انتخاب کنید.


 

۱۱:جلوه های حرکت را حذف کنید

تعدادی از ویژگی های آیفون بسیار جالب هستند، به عنوان مثال جلوه های حرکتی روی آیکون های برنامه و تصویر زمینه پویا  که  باتری شما را به آرامی تخلیه می کنند. با رفتن به تنظیمات> قابلیت دسترسی> حرکت> کاهش حرکت، جلوه های حرکتی را در برنامه ها خاموش کنید و سپس کلید را برای روشن کردن ویژگی تغییر دهید. اما توجه داشته باشید که با این کار انتقال صفحه و جلوه هایی که حل می شوند و همچنین اثر اختلاف منظر - جایی که وال پیپر، برنامه ها و هشدارها همراه شما حرکت می کنند هنگام کج کردن دستگاه، غیرفعال می شوند. در همین حال، تصاویر پس زمینه پویا پس زمینه هایی هستند که حاوی حرکت و تغییر در طول زمان هستند. لازم نیست این ویژگی را خاموش کنید. فقط یک تصویر زمینه انتخاب کنید که از طریق تنظیمات> تصویر زمینه> انتخاب یک تصویر زمینه جدید> عکسها حرکت نکند، فعال میشود. وقتی تلفن در حالت کم مصرف  قرار دارد، وال پیپر پویا  و بزرگنمایی چشم انداز به طور خودکار خاموش می شوند.

۱۲:به روزرسانی خودکار برنامه را خاموش کنید

برروز رسانی برنامه ها یکی از عملکرد های مهم هر گوشی همراه است،   برخی از به روزرسانی ها به برنامه های شما کمک می کنند تا سریعتر اجرا شوند و قدرت پردازش لازم برای عملکرد آنها را کاهش می دهد. از زمان iOS ۷، اپل از به روزرسانی خودکار برنامه پشتیبانی کرده است، به این معنی که وقتی به روزرسانی برنامه ای از راه می رسد، تلفن شما آن را در پس زمینه نصب می کند تا همیشه به روز باشید اما این عملکرد همیشه فعال نیازمند بخش عظیمی از شارژ باتری شماست و در مواقع غیر ضروری میتوانند غیر فعال شوند. برای خاموش کردن موقت آن تنها کافی است  به Settings> iTunes & App Store بروید و کلید کنار Updates را خاموش کنید.


 

علاوه بر موارد ذکر شده، نکات دیگری وجود دارند که می توانند عمر باتری گوش شما را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنند.

- هنگام استفاده یا ذخیره سازی باتری های لیتیوم یون، از شدت دما، چه زیاد و چه پایین، خودداری کنید.

- زمان باتری را با شارژ ۱۰۰٪ یا ۰٪ به حداقل برسانید، زیرا باتری های دارای استرس بسیار بالا و پایین هستند.

- از "شارژرهای سریع" خودداری کنید، اگرچه راحت است، باتری های لیتیوم یون را سریعتر از شارژ استاندارد تخریب می کنند.

کد خبر: ۵۵٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha