۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
قطع کمک‌های دولتی ۱۲ میلیون کارگر بیکار آمریکایی در شرایط کرونا
«سی بی‌اس» گزارش داد

قطع کمک‌های دولتی ۱۲ میلیون کارگر بیکار آمریکایی در شرایط کرونا

شبکه «سی بی‌اس» در گزارشی با اشاره به قطع پرداخت بسته حمایت مالی دولت به ۱۲ میلیون کارگر بیکار آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی، این امر را مسبب افزایش فقر و تشدید وضعیت نابسامان اقتصادی کشور دانست.

به گزارش بازار، شبکه خبری آمریکایی سی بی‌اس در گزارشی نوشت: طبق تجزیه و تحلیل‌های جدید، نزدیک به ۱۲ میلیون کارگر بیکار آمریکایی، دیگر از بسته حمایتی دولت پس از کریسمس برخوردار نمی‌شوند. به گفته کارشناسان، قطع این مزایا می‌تواند بسیاری از خانوارها را به سوی فقر سوق دهد و در عین حال موانع بسیاری بر سر راه بهبود شرایط اقتصادی کشور ایجاد کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دو برنامه اصلی دولتی که پس از گسترش ویروس کرونا در آمریکا برقرار شد، در تاریخ ۲۶ دسامبر (۶ دی) منقضی می‌شوند. براساس تحقیقات انجام شده توسط اندیشکده بنیاد قرن (The Century Foundation)، این امر سبب محرومیت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر از نیازهای ضروری اولیه می‌شود.

این در حالی است که براساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط این سازمان غیردولتی ترقی خواه، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار کارگر دیگر که از این برنامه عقب مانده و تحت پوشش یک بسته حمایتی دیگر قرار گرفته بودند، با آمدن سال جدید میلادی دیگر از حمایت‌های مالی دولتی برخوردار نمی‌شوند.

لازم به یادآوری است که پس از اتمام دوره نخست کمک ۶۰۰ دلاری هفتگی دولت آمریکا به کارگران در ماه ژوئیه (تیرماه)، بسیاری از آمریکایی‌ها با مشکلات معیشیتی روبرو شده بودند.

حمایت مالی از برنامه‌های محرک دولت تاکنون باعث شده بسیاری از مشاغل و خانوارها سرپا بمانند زیرا بسیاری در نتیجه تعطیلی و قرنطینه ناشی از همه گیری کووید-۱۹ با بیکاری روبرو شدند. لذا به عقیده کارشناسان قطع کمک‌های دولتی می‌تواند شوک دیگری برای خانوارها و اقتصاد آمریکا باشد.

در همین حال وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۷۴۲ هزار نفر دیگر برای فرم مربوط به مزایای بیکاری را برای هفته منتهی به ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) پر کرده‌اند. گفته می‌شود این رقم نسبت به هفته گذشته ۳۱ هزار نفر افزایش داشته است.

به گفته «باب شوارتز» اقتصاددان ارشد دانشگاه آکسفورد با افزایش موارد ابتلا در بیشتر ایالت‌های آمریکا و برقراری محدودیت‌ها، زمینه برای افزایش نرخ بیکاری فراهم می‌شود. مگر اینکه کنگره مزایای بیکاری را تمدید کند. در غیر این صورت منبع حیاتی درآمد این قشر از بین خواهد رفت.

کد خبر: ۵۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha