۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تصمیم جدید مجلس برای منفعت در بازار سرمایه/ بارگذاری شورای ثبات مالی برای تصمیمات اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار؛

تصمیم جدید مجلس برای منفعت در بازار سرمایه/ بارگذاری شورای ثبات مالی برای تصمیمات اقتصادی

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت نهایی شدن مبحث تشکیل شورای ثبات مالی در مجلس، دولت مکلف می شود تا برای کاهش آثار متقابل تصمیمات در بازارهای مختلف این شورا را با حضور متولیان مختلف اعم از حوزه نظام بانکی کشور، بانک مرکزی، بیمه و مجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی تشکیل دهد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار،گفت:  کلیات مبحث شورای ثبات مالی در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی و به تصویب رسیده است.

 وی افزود: در حال حاضر بین ارکان و مجموعه‌های بازارهای اقتصادی کشور یک تعامل و همکاری متقابل را مشاهده نمی‌کنیم و این بدین معناست که متولی بازار پول و یا متولی بازار ارز در بخش‌های مربوط به خود به صورت جداگانه تصمیم گیری می کنند.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: ما برای اینکه اثرات متقابل این بازارها دیده و خروجی آنها به نفع نظام اقتصادی کشور تمام باشد طبیعتاً باید در تصمیم‌گیری‌های این مجموعه ها تجدید نظر کنیم تا این مجموعه‌های اقتصادی در کنار هم قرار گیرند.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: گزارش  مبحث تشکیل شورای ثبات مالی به عنوان یک پیشنهاد در هفته‌های قبل به صحن مجلس ارائه شد لذا در صورت نهایی شدن این مقوله در مجلس، دولت مکلف می شود تا برای کاهش آثار متقابل تصمیمات در بازارهای مختلف شورای ثبات مالی را با حضور متولیان مختلف اعم از حوزه نظام بانکی کشور، بانک مرکزی، بیمه و مجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی تشکیل دهد.

 وی گفت: تشکیل این شورا می‌تواند تصمیم گیری ها در حوزه ارز و بازار سرمایه و سایر مجموعه‌های اقتصادی کشور را هم راستای کند لذا این بدین معناست که دیگر بانک مرکزی نمی‌تواند سود سپرده  بانکی  را بدون در نظر قرار دادن شرایط بازار سرمایه افزایش دهد.

کد خبر: ۵۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha