۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
تخصیص ۱۵۰ میلیون دلار برای تدارک آفت کش های کشاورزی در سال جاری
مدیرکل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد

تخصیص ۱۵۰ میلیون دلار برای تدارک آفت کش های کشاورزی در سال جاری

نوربخش، مدیرکل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار برای تدارک بهینه و هدفمند آفت کش ها در راستای کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و جلوگیری از تهدیدات امنیت غذایی تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعیده نوربخش مدیرکل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار برای تدارک بهینه و هدفمند آفت کش ها در راستای کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و جلوگیری از تهدیدات امنیت غذایی تخصیص یافته و ۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی به شرکت های واجد شرایط، پرداخت شده است.

نوربخش افزود: با هماهنگی های این سازمان و بانک کشاورزی تصویب و مقرر شده مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال که قابل افزایش به ۶ هزار میلیارد ریال نیز هست برای تامین نقدینگی شرکت های تامین کننده سموم کشاورزی اختصاص یابد.

وی پیگیری و مساعدت مسولان گمرک به منظور ترخیص آفت کش های رسوبی، پیگیری برای افزایش مدت اعتبار تخصیص ارز و عملیاتی شدن آن و پیگیری موافقت برای تامین آفت کش های به صورت اعتباری را از جمله اقدامات سازمان حفظ نباتات کشور در حوزه تامین و تدارک این نهاده کشاورزی عنوان کرد.

نور بخش در واکنش به اظهارات اخیر رییس انجمن واردکننده سم و کود ایران مبنی بر کم توجهی به بخش خصوصی در تامین سموم کشاورزی گفت: از سوی این انجمن، شفاف سازی و ارایه آمار میزان افت کش های مانده از سال ۹۸ صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات در عین حال از رییس این انجمن به دلیل عدم پاسخگویی به مکاتبات این سازمان و عدم پایبندی به مصوبات و صورتجلسات مشترک و عدم اطلاع رسانی در مورد تسهیلات فراهم شده از سوی سازمان حفظ نباتات برای شرکت های تحت پوشش ابراز ناخرسندی کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و از طرف دیگر در شرایط حاد جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار داریم، از این رو، سازمان حفظ نباتات برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی، تهدید امنیت غذایی و احیانا تبعات اجتماعی، بدون توجه به حاشیه سازی ها، به هر طریق ممکن (بخش دولتی و غیردولتی) نسبت به تأمین آفت کش ها اقدام خواهد کرد.

نور بخش در عین حال به کشاورزان اطمینان داد که با  حمایت های دولت و وزیر جهاد کشاورزی، مشکلی در تأمین آفت کش ها ایجاد نخواهد شد.

وی موجودی کنونی آفت کش ها در کشور را بیش از ۲۵ هزار تند عنوان کرد و گفت: این رقم شامل ۹۶۰۰ تن علف کش، ۱۰۵۰۰ تن حشره کش و ۵۰۰۰ تن قارچ کش است.

کد خبر: ۵۵٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha