۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
جرم انگاری دولت در حوزه تعرفه‌های بانکی با سازمان حمایت است
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

جرم انگاری دولت در حوزه تعرفه‌های بانکی با سازمان حمایت است

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران ابراز امیدواری کرد سازمان حمایت در صورت محرز شدن تخلف دولت در افزایش تعرفه های بانکی، پرونده مربوط را به تعزیرات ارسال نماید.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با ابراز تاسف از افزایش تعرفه های بانکی توسط دولت، اظهار کرد: ما نیز متاثر و متاسف شدیم و امیدواریم سازمان حمایت بدین قضیه ورود کرده و اگر تخلفی در مبادی قانونی صورت گرفته، به ما گزارش کند.

وی با بیان اینکه تعزیرات ماموری در این راستا در سطح شهر ندارد، ادامه داد: ما مجموعه ای شبه قضایی هستیم و لذا حتما باید پرونده شبه قضایی در اینگونه موارد تشکیل شود.

اسفنانی افزود: برخی شعب ما با همراهی مراجع در محل وقوع تخلف حاضر شده و حکم صدر می شود و گشت های تعزیراتی بر همین مبناست.

وی گفت: نیروهای انتظامی و اطلاعات سپاه و... دستگاه های کاشف هستند که وقتی تخلفی را در عرصه قاچاق کالا و ارز مشاهده کنند، طبیعتا برای ما گزارش می کنند و در مورد سایر تخلفات تعزیراتی نیز بازرسانی از سوی اتاق اصناف فرستاده می شوند.

اسفنانی اضافه کرد: اتاق اصناف اتحادیه ها را در زیر مجموعه دارد که تعداد بسیاری بازرس را به اصناف می فرستند و برخی از بازرسین نیز به سازمان حمایت مربوط می شوند و قسمی دیگر نیز زیر مجموعه سازمان های صمت هر استان می باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اعلام کرد: اینکه رئیس اتحادیه درخواست گزارش تخلف کند، جای تامل دارد ولی هر اتحادیه ای دارای اعتباری است که باید توسط اعضا حفظ شود.

اسفنانی افزود: اتحادیه ها برای جلوگیری از آسیب ها، در صورت مشاهده متخلفان، گزارش را به ما ارسال می کنند و هم اینک نیز اصناف بیش از ۳۰۰ بازرس دارند که مرتبا برگه های تخلف را برای ما ارسال می کنند.

وی ادامه داد: ما نیز آمادگی داریم در کمترین وقت، گزارش های واصله را بررسی و صدور حکم نماییم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالا با دلار، یک واقعیت است و بارها تاکید کرده ایم این اتفاق درست نیست.

وی افزود: به مسئولان رده بالای اقتصادی پیشنهاد دادیم وقتی اقتصاد کشور را به ارزهای خارجی گره می زنید، پس باید تمهیداتی اتخاذ کنید که با کاهش قیمت ارز، راهکار دیگری برای کاهش قیمت ها در بازار داخل بیابید.

کد خبر: ۵۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha