۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
اصلاح ساختار بودجه با واقع‌بینی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اقتصاد درون‌زا امکانپذیر است
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس:

اصلاح ساختار بودجه با واقع‌بینی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اقتصاد درون‌زا امکانپذیر است

خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، اصلاح ساختار بودجه را از طریق واقع‌بینی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اقتصاد درون‌زا امکانپذیر دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید مرتضی خاتمی،  با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت اساسی بوده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. گفت: البته توجه اساسی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته می‌توانست ما را به اصلاح کامل ساختار بودجه نزدیک کند.

وابستگی بودجه عمومی به نفت بی‌تدبیری است
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جدائی از اقتصاد نفتی و جایگزینی آن با درآمدهای مالیاتی پایدار به‌عنوان یک مؤلفه از اقتصاد مقاومتی پایه گذار اصلاح بودجه خواهد بود. ادامه داد: برخورداری از نفت یک موهبت است، اما استفاده نادرست از این موهبت و وابستگی بودجه عمومی به نفت، بی‌تدبیری است، چرا که درآمدهای حاصل از نفت باید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود و کشور باید بر اساس درآمدهای مالیاتی اداره شود که این کار هم کارایی تحریم‌ها را کاهش می‌دهد و هم کاهش یا افزایش قیمت نفت و اتمام نفت در وضعیت اقتصادی تاثیر محدودی خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای کسب درآمدهای مالیاتی باید پایه‌های مالیاتی جدید شناسایی شوند و با جلوگیری از فرار مالیاتی و هدفمند کردن معافیت‌ها، ضمن اجرای عدالت از فساد هم جلوگیری شود، از سوی دیگر مالیات بر عایدی ثروت باید صورت اجرایی به خود بگیرد تا درآمدهای مالیاتی بتواند ضمن اداره بهینه امورات کشور، از فاصله طبقاتی نیز بکاهد.

یک نظام مالیاتی شفاف و پویا می‌تواند سوداگری را به حداقل برساند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه دلالان و سوداگران در چند سال اخیر به راحتی به التهابات بازار و افزایش قیمت‌ها دامن زده‌اند، یادآور شد: بی‌تردید یک نظام مالیاتی شفاف و پویا می‌تواند سوداگری را به حداقل برساند و نقدینگی را به سمت تولید روانه کند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی سوداگران و همچنین اجرایی نمودن مالیات بر عایدی ثروت، نیاز به مکانیسم‌ها و سامانه‌های پیشرفته و شفافی دارد که دور زدن نظام مالیاتی را از بین ببرند. البته بجز مالیات، مولدسازی دارایی‌های راکد دولت نیز می‌تواند به‌عنوان یک اهرم توانمند در جهت افزایش درآمدهای پایدار بوده و ساختار بودجه را اصلاح کند.

کد خبر: ۵۵٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha