۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
معامله ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار گواهی سپرده در بورس کالا

معامله ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار گواهی سپرده در بورس کالا

در هفته پایانی آبان ماه ۱۳۹۹ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۰۱ گواهی سپرده کالایی را بر پایه محصولات سکه طلا، کشمش سبز قلمی، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز و پسته فندقی و بادامی دادوستد کردند که ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال را در پی داشت.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، در جریان معاملات هفته گذشته تعداد یک میلیون و ۶۱۰ هزار گواهی سپرده سکه طلا به ارزش تقریبی ۱۹۲۹ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال معامله شد.

در بخش معاملات زعفران نیز تعداد دو میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۸۲ گواهی سپرده زعفران نگین در دو سررسید انبار آبان ۱۳۹۹ و آبان ۱۴۰۰ خرید و فروش شد که ارزش این معاملات به حدود ۲۲۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون ریال افزایش یافت.

در نمادهای معملاتی گواهی سپرده زعفران پوشال برای تحویل در دو سررسید مشابه زعفران نگین نیز ۱۰۶ هزار و ۲۶۸ گواهی سپرده کالایی به ارزشی نزدیک به ۷.۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در جریان معاملات هفته پایانی آبان ماه در مجموع تعداد ۸۴۲۷ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ و پسته بادامی ۳۰-۲۸ در حالی معامله شد که ارزش این تعداد گواهی سپرده معامله شده به ۱۲ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال رسید.

حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده زیره سبز نیز به ۲۸۸۹ گواهی مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۱.۴۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

کد خبر: ۵۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha