۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۳۰ درصد اصناف از اول آذر ماه اجازه فعالیت دارند/ پایان فعالیت صنوف گروه یک ساعت ۸ شب
رئیس اتاق اصناف تهران:

۳۰ درصد اصناف از اول آذر ماه اجازه فعالیت دارند/ پایان فعالیت صنوف گروه یک ساعت ۸ شب

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به اعمال محدودیتهای جدید مقابله با کرونا از اول آذر ماه، تنها ۳۰ درصد از اصناف اجازه فعالیت دارند و ۷۰ درصد آنها تا دو هفته باید تعطیل شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی افزود: محدودیتها شامل گروه شغلی یک نظیر نانواییها، سوپرمارکتها، خواربارفروشیها، تعمیرگاهها و لوازم یدکی فروشها (خانگی و خودرو)، فروشگاههای زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانهها وچاپخانهها نمیشود.

وی ادامه داد: فعالیت گروه شغلی یک نباید هیچ تداخلی با گروههای دو، سهو چهارداشته باشد یعنی هر واحد صنفی مطابق با رسته شغلی در پروانه کسب باید کالا عرضه کند و فروشگاههای زنجیره ای هم نمیتوانند پوشاک یا ظروف به متقاضیان عرضه کند.

نوده فراهانی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی گروه یک نیز باید راس ساعت ۲۰ تعطیل شود چراکه محدودیت رفت و آمد در خیابان از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و اصناف شامل این ممنوعیت میگردند.

وی با بیان اینکه تمام بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیش نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف نظارت دارند، بیان کرد: فعالان اصناف متخلف که دستورالعملهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت میکنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب میشود.

کد خبر: ۵۵٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha